מחלוקת חריפה נרשמת בימים אלה בין חברי הקואליציה לאופוזיציה בנושא הוועדה למינוי שופטים, זאת על רקע הרפורמה במערכת המשפט ושיחות הפשרה בבית הנשיא. האם הצדדים יצליחו להגיע להסכמות? שר החינוך יואב קיש שוחח היום (שלישי) עם בן כספית וינון מגל בתוכניתם ב־103fm, והגיב לדברים.

"הקרע בין נתניהו ולוין מעמיק": מה הוביל למשבר בין רה"מ ושר המשפטים?
הדילמה של נתניהו: אולטימטום של לוין מול עימות עם האופוזיציה

"כשגנץ היה בממשלה עם נתניהו, הוא תמך בצורה ברורה שייבחרו שני נציגי קואליציה", טען. "בעניין הזה אני לא חושב שיש פה אירוע תקדימי. זה יוכרע רק ביום רביעי לקראת ההצבעה, נקודה. אף אחד לא מחפש להכריע בנושא, זה חלק מהמשא ומתן בין הגורמים. כולנו נחושים לבצע את השינויים במערכת המשפט ובפרקליטות, ואני מקווה שנצליח לבצע את זה. אני מבין את הרגישות. יש תמיכה עצומה בכל הקואליציה במהלך ההכרחי הזה לטובת הדמוקרטיה של מדינת ישראל. אנחנו לא רוצים לחיות בדיקטטורה". 

בהמשך, הוסיף: "זה הולך לשבוע מאוד קריטי. היה אירוע אחד בו הקואליציה הלכה לקראת האופוזיציה בצורה מובהקת, היה פה מהלך של רצון טוב לכיוון האופוזיציה. אם נמשיך לראות שהיא לא מבינה שחייבים לעשות תיקונים הכרחיים, אני חושב שלקראת יום רביעי תהיה נקודת החלטה מאוד דרמטית".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>
לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

על האפשרות כי שר המשפטים יריב לוין יתפטר מתפקידו, אמר השר קיש: "לא חושב שנגיע לשם, לא שמעתי את זה מהשר לוין". בתגובה לביקורות החריפות בדבר השפעות הרפורמה על זירת ההייטק הישראלית, טען: "מספיק עם הספינים. יש משבר בהייטק, וזה משבר עולמי. אצלנו, כנראה בגלל הרוח הגבית של המאבק הפוליטי, עשו נזק יותר גדול".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm