בימים האחרונים המו"מ בבית הנשיא הגיע לנקודת שיא בה צפויים להגיע להסכמה באשר להרכב הוועדה למינוי שופטים, אך חילוקי הדעות בין הקואליציה לאופוזיציה ממשיכים להתקיים, יש עתיד מתבצרים בדרישתם לנציג אופוזיציה בוועדה ועומדים מאחורי המועמדת קארין אלהרר, ואילו שר המשפטים יריב לוין הצהיר שבמידה ודרישתם תעבור, הוא יעזוב את תפקידו. בשיחה היום (רביעי) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5fm, שר החינוך ח"כ יואב קיש (הליכוד) התייחס לדברים.

בצל הקרע בין שר המשפטים לנתניהו: בכיר בליכוד מבהיר האם לוין שוקל להתפטר
"אי אפשר לכפות עליי דבר": טלי גוטליב במסר חריף לנתניהו ולוין

תחילה, אמר: "הדיונים על המינוי של האופוזיציה והקואליציה, הכל חלק מהמו"מ שיתכנס לקראת יום רביעי שבו מצביעים בפועל בכנסת על המועמדים. אני חושב שעד הדקה ה־90 לא נדע. להזכירך, בעבר בני גנץ הוביל החלטה שיהיו שני נציגי קואליציה, אני חושב שתהיה התכנסות לקראת החלטה ביום רביעי".

יואב קיש (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
יואב קיש (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

"חד משמעית חייבים שינויים במערכת המשפט", הצהיר. "זאת שליחות שלנו, לא החלטנו שניים, אלה 64 חברי כנסת שחושבים כך. יש עכשיו מו"מ בבית הנשיא ולכן רמת הספקולציות גבוהה, אסור בשום פנים באופן שנושא הרפורמה יזנח. חייבים להוביל את השינויים בשביל טובת מדינת ישראל, בשביל שתהיה פה דמוקרטיה ובשביל שתחזור פה הפרדת רשויות".

עוד ציין השר בנוגע להפגנות נגד הרפורמה: "בתוך המפגינים, שחלקם אני כמובן לא מסכים איתם אבל אולי היו מוטרדים מאיזה אקט שחושבים שתהיה פגיעה בדמוקרטיה, יש גרעין קשה של אנרכיסטים שזה לא משנה להם על מה הם מפגינים. כל פעם תהיה סיבה אחרת, בסוף, מה שלא מתאים להם זה שהימין ניצח בבחירות דמוקרטיות והוביל מדיניות ימין. אנחנו נמשיך להוביל מדיניות של שגשוג, של חיזוק הכלכלה, בחינוך אנחנו עושים דברים מדהימים". 

על השמועות על איומי ההתפטרות של יריב לוין, אמר: "אני לא שמעתי את זה ממנו ואני יכול לומר בצורה ברורה - זה לא המאבק שלו, זה המאבק של כולנו. כולנו נחושים ומחוייבים להעביר את השינוי הזה. יש לו תמיכה רחבה מאוד מכל הקואליציה והציבור מסיבה אמיתית שאנחנו חייבים לעשות את השינוי כדי לחזק את הדמוקרטיה בישראל".