עימות פנימי בקואליציה: חברת הכנסת טלי גוטליב שוחחה הבוקר (חמישי) עם יוסי מזרחי ברדיו צפון 104.5 והביעה את התנגדותה להצעת החוק של חבר הכנסת ממפלגתה, עמית הלוי, שתחזיר את בועז יוסף, המקורב לשר האוצר, בצלאל סמוטריץ', וחבר הכנסת אריה דרעי, למירוץ לראשות טבריה.

בפתח השיחה, אמרה חברת הכנסת גוטליב: "תקופת צינון יש לה משמעות שנועדה לשמור על ניקיון כפיים, נראות של טוהר המידות ושמירת ערך השיוויון. אדם שמוצנח לתפקיד ראש עיר הוא נבחר על ידי שר פנים הוא לא עבר מערכת של פריימריז של בחירות, הוא מוצנח לתפקיד ככל שהוא טוב זה בסדר גמור, אבל זה עלול להראות שהוא מחליט החלטות ולנצל את המנגנון עצמו, ריח רע מאוד עולה מהצעת החוק הזו".

"חברים למפלגה אומרים שדרעי לא עומד מאחורי זה, אני אדם שמדבר עובדתית ומשפטית יחד. הדבר היחיד שעומד נגד העיינים שלי היא טובת עם ישראל, וחקיקה שעומדת בתנאים שעומדים בבסיס חקיקה באשר היא. לא מחוקקים חוק פרסונלי אם כך נעשה שימוש לרעה בכח שלנו לחוקק חוקים".

על הרפורמה המשפטית ועל כך ששר החוץ אלי כהן הטיח בסגנית נשיא ארה"ב כי היא אינה בקיאה בסעיפי הרפורמה אמרה: "אין פה מהפכה משפטית, הכול עניין של ז'רגון וסמנטיקה שאתם משתמשים פה בכוונה כדי להנדס תודעה. אין פה שום הפיכה משפטית ואין שום הפיכה משטרית יש כאן הינדוס תודעה גם שהגיע וזולג למדינות העולם, טוב עשה אלי כהן וצדק בקודש, שאמר את דבריו לסגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס, לא רק אליה, אלא לאנשים רבים בעולם".

"בעיני היא לא קראה והיא באמת לא יודעת, מערכת המשפט שלנו אין עצמאית ממנה. בשום מקום בעולם שופטים לא ממנים שופטים, יש שני שרים ושרי חברי כנסת ויש רוב לשופטים. חברי הוועדה למינוי שופטים שיש בהם שלושה שופטי עליון ושני נציגים מהלשכה יש להם רוב".

בהמשך התייחסה לכך שתהיה בוועדה למינוי שופטים מטעם הקואליציה: "נבואה ניתנה לשוטים, אני יכולה לעשות את מה שאני יכולה לעשות, וזה להגיש את מועמדתי ולא להסיר אותה. אני קוראת לחברי מהקואליציה, אנחנו לא צריכים מאחורי פרגוד, תמנו חברים מהקואליציה, אל תתנו תמונה מנצחת או מחווה לאופוזיציה שאפילו את הסכם הגז לא טרחה להביא לבחירה שלנו, גם אם נתניהו יבקש ממני להסיר מועמדות אני לא אעשה את זה".