יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד עתיד להגיע הבוקר (שני) לבית המשפט המחוזי בירושלים בכדי למסור עדות במסגרת תיק 1000 במשפט בעניינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. הכתב לענייני משפט ב'חדשות 13', ברוך קרא, שוחח עם ענת דוידוב וניסים משעל בתוכניתם 'שבע תשע' ב-103FM והביא פרטים נוספים על הידיעה.

לפיד הגיע לביהמ"ש לקראת תחילת עדותו במשפט נתניהו | עדכונים שוטפים
מי יפיל את הממשלה? בכיר באופוזיציה יודע
סקר מנדטים חושף: גנץ שומר על פער, נתניהו ממשיך להיחלש?

בפתח הראיון אמר קרא על עדותו של לפיד: "העדות היא עדות מעניינת, יש פה כמובן את האלמנט הציבורי המרתק, החריג, של עדות ראש אופוזיציה נגד ראש ממשלה או ראש ממשלה נגד ראש ממשלה. העניין השני הוא כמובן העניין עצמו, המשפטי. העניין המשפטי עוסק במה שקרה בתקופת ממשלת נתניהו־לפיד־בנט, נתניהו קיבל פנייה ממילצ'ן שעוסקת באותו חוק שהוא ממליץ עליו, שיאריך את הטבות המס על תושבים חוזרים, בדיוק על המקום שבו אנחנו עוסקים בניגוד העניינים של נתניהו".

"אחד הדברים המרכזיים זה אותו חוק שאנחנו מכנים חוק מילצ'ן", המשיך. "לפיד היה שר אוצר ונתניהו פנה ללפיד בנושא הזה. לפיד צריך להעיד על שתי פניות שהיו לו מצד נתניהו, מאוד ממוקד, לכן גם העדות הראשית תהיה מאוד קצרה. החלק המסקרן יותר יהיה הניסיונות של פרקליטו של נתניהו להציק ללפיד, שהיו פניות גם ממילצ'ן ללפיד ישירות, על זה שלפיד לא נפנף את הפניות האלה על אף היכרותו המאוד קרובה עם מילצ'ן. הם ינסו לטעון שלפיד גם הוא נהנה מהצעות הסיגרים של מילצ'ן, לפיד יגיד שהוא הפסיק לעשן לפני שהוא נכנס לפוליטיקה, וגם אם כן זה היה משהו באמת של סיגר פה סיגר שם".

"מבחינה משפטית זו לא עדות דרמטית כמו עד מדינה, חפץ או פילבר, אבל אני לא מקל ראש, זו עדות חשובה. זה למעשה אותו חלק, אם זה היה תיק שוחד היינו קוראים לזה סעיף התמורה. נכון, אנחנו יודעים שהיו חוות דעת שזה צריך להיות תיק שוחד, הוחלט שלא, אבל זה בדיוק החלק שמרכיב את מה שהיינו קוראים לו 'התמורה', איפה הרוויח מילצ'ן מנתניהו. העדות של לפיד מהבחינה הזו מאוד ברורה, 'היו פניות מנתניהו אליי בנושא של מילצ'ן'", הוסיף.

כאשר נשאל אם הוא רואה את הסוף של המשפט אמר קרא: "קודם כל, יש לנו את לפיד, אחרי זה את מילצ'ן, ואז חסל סדר העדים הדרמטיים, המגה עדים שהיו במשפט. אין יותר. יש עוד כמה הצהרות, באזור החמישים, לא כולם יעידו, אבל יש עוד כמה חודשים של פרשת התביעה, ואז איפשהו בסתיו אנחנו אמורים לעבור לשלב פרשת ההגנה. העד הראשון יהיה נתניהו בעצמו. כל השאלה הגדולה היא האם נתניהו רוצה ללכת עם המשפט הזה עד הסוף, האם הוא יהיה מוכן לפרוש מהחיים הפוליטיים. אני יודע שהדעה הרווחת היא שלא, שהוא לא יהיה מוכן לצאת עם קלון או מעין קלון".

לפיד תוקף את נתניהו: "מנותק מהמציאות, חי בעולם שלא קיים באמת" (צילום: ערוץ הכנסת)
"קטונתי מלנתח את ענייניו הנפשיים של נתניהו", אמר לסיום. "אני עדיין מאמין שבסופו של דבר הוא ירצה לנהל את הסיכויים וישאף לעסקה דומה לזו שהוא קיבל בזמנו עם מנדלבליט, עם הסכמה לקלון או למשהו שאומר 'אם אחזור לחיים הפוליטיים אצטרך להתמודד מול יו"ר ועדת הבחירות'".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm