הוועדה לבחירת שופטים: יו"ר ועדת חוקה שמחה רוטמן אמר הבוקר (שלישי) כי יקבל את עמדת הקואליציה אם יוחלט לאפשר נציגה לאופוזיציה בוועדה לבחירת שופטים. בריאיון לרשת ב' אמר כי "אני לא רואה טעם לנציגות מיש עתיד בוועדה, מפלגה שהעומד בראשה מעודד אלימות כלפי אנשים מהקואליציה".

לפיד וגנץ יסכימו? הדיל שמגבשים בקואליציה לקראת ההצבעה על הוועדה למינוי שופטים
"למען אחדות הקואליציה": חה"כ מהליכוד יוותר על מקומו בבחירות לוועדה למינוי שופטים | פרסום ראשון
"קץ לצביעות - לא קץ לדמוקרטיה": הליכוד במתקפה חריפה נגד גנץ

רוטמן קשר בין יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד לבין העימות שלו עם מפגינה בניו יורק, וחזר על התעקשותו כי מדובר בתקיפה לכל דבר. "זאת הייתה חובתי לחטוף את המגפון, תקפו אותי ואת משפחתי", לשאלה מדוע מאבטחיו לא התערבו באירוע אמר כי "למאבטחים שלי אין סמכויות בחו"ל כמו שיש להם בארץ".

רוטמן תקף גם את יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, וטען כי בכנסת הקודמת תמך בהרכב ועדה שיכלול שני נציגים מהקואליציה בלבד. רוטמן הוסיף: "באופוזיציה לא מעוניינים לקיים הסכמות, אלא רק פיצוצים. גנץ דרש שהחקיקה תיעצר כדי שנגיע להסכמות, וזה לא קרה. הצביעות נשפכת מהאוזניים".

בני גנץ (צילום: מרק ישראל סלם)
בני גנץ (צילום: מרק ישראל סלם)

לקראת הבחירות לוועדה למינוי שופטים בהמשך השבוע, בקואליציה מתכוונים להציע דיל ללפיד וגנץ: בחירת נציגי הכנסת בהסכמה ומינוי קארין אלהרר כנציגת האופוזיציה לוועדה – תמורת תמיכת האופוזיציה בצמצום עילת הסבירות וסמכות היועצים המשפטיים.

בקואליציה החלו להתכונן למספר אפשרויות, מהאופטימית - הסכם עם האופוזיציה ובחירת נציגי הכנסת בהסכמה, ועד לפסימית - פיצוץ במשא ומתן. גורמים בכירים בקואליציה מדגישים כי קיימת נכונות מלאה להגיע להסכם, אך הם אינם מוכנים ל”הסכם תמורת כלום”, להגדרת הגורמים.

בקואליציה דורשים התחייבות ברורה של ראשי האופוזיציה, לפיד ובני גנץ, לתמוך בצמצום עילת הסבירות והיועצים המשפטיים עד סוף כנס הקיץ. אם זה לא יקרה, מציעים בקואליציה לדחות בחודש את הבחירות לוועדה.