ההצבעה על נציגי הכנסת בוועדה למינוי שופטים צפויה להיערך היום (רביעי). אמש התקיימו התייעצויות ומגעים אינטנסיביים במטרה להגיע להבנות בין הצדדים. נכון לאתמול, הכדור היה בידי הקואליציה סביב השאלה האם לבחור את שני הנציגים מטעמה, או נציג קואליציה אחד לצד נציגת האופוזיציה ח"כ קארין אלהרר. ח"כ אלי דלל מהליכוד הודיע הבוקר על הסרת מועמדותו.

הבוקר בשעה תשע צפוי ראש הממשלה לכנס את ראשי הקואליציה כדי לקבל החלטות. לאחר מכן, בשעה 10 תכונס לדיון סיעת הליכוד. בשעה 11:30 יקיימו חברי הכנסת בחירות חשאיות של נציגי הכנסת לוועדה, והתוצאה תשליך באופן ישיר על המשך ההידברות. בכירים בקואליציה אמרו הבוקר כי "בין הזעם בימין לבין הזעם ברחוב קפלן, נתניהו בהחלט בחר באופציה הראשונה". 

יו"ר עוצמה יהודית והשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר לחברי סיעתו: "אסור לפספס הזדמנות היסטורית. בדיון היום אבקש גם להביא מיידית לקריאה שניה ושלישית את החלקים החשובים של הרפורמה.  אם אין הסכמות אז צריך להפסיק לחכות".

אתמול, עוד ביקש ראש הממשלה נתניהו להרוויח זמן נוסף על מנת לנסות ולהגיע להבנות. הוא אף ביקש לדחות את שעת הבחירות החשאיות במליאת הכנסת משעות הבוקר ל־22:30 בערב, אולם בתגובה לפניית ח"כ זאב אלקין (המחנה הממלכתי) החליטה היועצת המשפטית לכנסת עו״ד שגית אפיק כי לא תתאפשר דחייה בשעת ההצבעה, וכי הבחירות יתקיימו כמתוכנן ב־11:30 בבוקר. בכך צומצמו משמעותית אפשרויות התמרון של נתניהו ובכירי ממשלתו.

אמש מסרו בכירים בקואליציה ל"מעריב" כי אם תסתמן ההסדרה של סוגיית עילת הסבירות, עניין רב חשיבות עבור ש"ס ואריה דרעי בפרט - תוסר מועמדותו של ח"כ אוריאל בוסו. נראה שבקואליציה מתעקשים ש"המחווה להעברת נציגת האופוזיציה לא תהיה בחינם, ללא תמורה".

גורם בליכוד מבהיר: "לתת נציג לאופוזיציה ללא כל תמורה, תחת לחץ ואיומים של הצד השני - דבר שכזה ייחשב בימין ככניעה מבישה לפרוטקשן. יועצי הסקרים מתריעים לאחרונה, כולל בפני נתניהו, כי כניעה לאופוזיציה ללא הסדר וללא תמורה תוביל למפלה בסקרים של הליכוד ושל נתניהו באופן אישי".

לפי גורמים בקואליציה, על אף התקרבות להסכמות בין הצדדים בסוגיית היועצים המשפטיים ועילת הסבירות, "התגלו לאחרונה קשיים משמעותיים". בקואליציה חוששים שהעברת חוק היועמ"שים תוביל למרד של היועצים המשפטיים, ועל כן המגמה היא לגבש הסכמה רחבה סביב נושא עילת הסבירות.

מנגד, ראשי האופוזיציה מכחישים כל דבר הקשור בהסכמות עם הקואליציה. בסביבת לפיד וגנץ חוזרים ומבהירים: "אין סיכומים ואין הבנות. אם קארין אלהרר תיבחר, אנחנו חוזרים לבית הנשיא וממשיכים לנהל את ההידברות. אם נבחרים שני נציגי הקואליציה - משמעות הדבר היא פיצוץ, סוף השיחות וחזרת המחאה באופן הכי מלא".

בתגובה, מאשימים בליכוד את ראשי האופוזיציה: "לפיד וגנץ הצטרפו לליברמן בניסיון לטרפד את ההסכמה. הם מתנהגים כאילו הם בכוח רוצים להשפיל את הליכוד ולסכל כל רצון טוב. אם קארין אלהרר לא תיבחר, זה יהיה באשמת ראשי האופוזיציה". לדברי גורמים המעורים, לא רק שר המשפטים לוין, אלא רוב השותפים הקואליציוניים של הליכוד מעוניינים לבחור שני נציגים מהקואליציה, תוך התחייבות שהנציג השני יתפטר לטובת ח"כ אלהרר ברגע שהצדדים יגיעו להסכמות".

מנגד, הזהירו אמש מובילי המחאה: "אנו דרוכים ונמצאים כולנו בדקת קריאה. אם נציגת האופוזיציה לא תיבחר כחברה בוועדה לבחירת שופטים - הכל יתלקח. אנחנו מציעים לממשלה לא לנסות אותנו. אך גם אם תיבחר, כל עוד איום הדיקטטורה לא ייגנז והחשש מפני פשרה רקובה לא יוסר - המחאה תימשך ותתעצם מול בתי הפוליטיקאים, בכנסים ובקפלן. נמשיך בחובתנו להציל את הדמוקרטיה הישראלית מידי אלה הרוצים להפוך אותה לדיקטטורה משיחית ומסוכנת".