ח"כ דוד ביטן תקף היום (רביעי) בחריפות את שר המשפטים יריב לוין וטען כי הוא גורם "נזק תדמיתי" לליכוד וכי עליו לקבל את עמדתו של רה"מ בנימין נתניהו לגבי הבחירות לנציגי הכנסת לוועדה למינוי שופטים. בדברים שאמר בריאיון לכאן ב' טען ביטן כי "יש להמשיך בהידברות כדי להגיע לפשרה. הגיע הזמן שגם הליכוד יאמר - הרפורמה המשפטית יוצרת השלכות בעייתיות מבחינת ישראל". 

בהמשך הוסיף ואמר בגל"צ: "אני ממתין להחלטת ראשי המפלגות ורה"מ, כל הזמן מנהלים אותם דיונים ולא מגיעים להכרעות. חשוב שההכרעה סביב הוועדה למינוי שופטים תהיה נציג אחד לאופוזיציה ואחד לקואליציה". 

בדרך להכרעה: המדריך המלא לקראת הבחירות לוועדה לבחירת שופטים
אלקין על השיחות בבית הנשיא: "סיכוי לא רע להגיע לסיכומים"

בועז ביסמוט: "אם נתפשר בסוגיית חברי הוועדה למינוי שופטים - נהפוך לרכיכות". צילום: ערוץ הכנסת

בפתח הדברים נשאל ביטן על הבחירות הצפויות לוועדה למינוי שופטים ואמר כי הוא "מחכה להחלטת ראש הממשלה. מקווה שרה"מ יקבע נציג אחד מהאופוזיציה ונציג אחד מהקואליציה. המשמעות היא שאפשר יהיה להמשיך בהידברות כדי להגיע לפשרה. אם זו ההצעה של נתניהו, אני תומך בה. אני לא חושב שתהיה הצבעה בסיעה, כי לפי ההסכם הקואליציוני הנציג של הקואליציה בכלל לא מהליכוד, לא על כל דבר צריך הצבעות".

הוא הוסיף:  "אני לא יודע מה יריב לוין יעשה, רה"מ בינתיים מנהל איתו משא ומתן שבוע וחצי על הנושא הזה, כאילו מדובר בסיעה לתוך סיעה, לוין צריך לקבל את העמדה של רה"מ ולא להוביל אותנו למצב שאנחנו ברגע האחרון צריכים לקבל החלטה בגלל לחץ של יריב לוין, כי זה גורם נזק תדמיתי לליכוד".

על השותפות הקואליציוניות אמר "אין מנדט להם לקבוע לליכוד כל דבר ודבר, בזמנו ביקרתי את המשא ומתן הקואליציוני במובן הזה שזה יוצר מצב ששותפות קואליציונית כותבות לליכוד כל דבר, זה לא דבר שצריך להימשך, הגיע הזמן שגם הליכוד יאמר דברים, הרפורמה יוצרת השלכות בעייתיות מבחינת ישראל, גם בנושא הכלכלי וגם בנושא המדיני וגם החברתי ולכן הגיע הזמן להגיע לפשרה ולהמשיך הלאה לדברים החשובים ביותר שזה יוקר המחייה והביטחון האישי".

"אז מה יישאר מהרפורמה? לא צריך לזלזל, תיקון עילת הסבירות זה דבר חשוב מהרבה מאוד בחינות, גם היועמ"שים זה עניין חשוב, וזה דברים שהליכוד אמר לפני הבחירות בצורה מפורשת, וזה חשוב למדיניות של הליכוד היום, אלו דברים חשובים שחשוב שהם יעברו בהסכמה".

כשנשאל אם ישנו את הרכב הוועדה לבחירת שופטים השיב: "אנחנו יכולים להגיע להסכמות בתוך הוועדה אבל לא עושים מאמצים לכיוון הזה, ברגע שיעשו מאמצים אני מאמין שיגיעו להסכמות בהרכב הקיים. אני לא וויתרתי, יש מצבים בחיים שאתה יכול להעביר משהו ויש מצבים שאתה לא יכול להעביר, כל שינוי של השיטה המשפטית בישראל יהיה לטובה, זה מספר צעדים קדימה לעומת מה שהיה עד היום".

הוא הוסיף: "לא התחייבנו להעביר לפני הבחירות את הדברים האלה, יש גם את מגבלות הכוח, נכון, אנחנו עם 64 מנדטים, אבל יש מגבלות לכוח, לעומת זאת האופוזיציה צריכה להבין שהם לא יכולים למנוע כל דבר מאיתנו, צריך להגיע להסכמות לטובת המדינה".

"אני לא חושב שיריב לוין יתפטר, וגם אם יעזוב את משרד המשפטים הוא יבקש תפקיד אחר, לא יהיה משבר קואליציוני על העניין הזה בתוך הליכוד, כך אני מעריך", הוסיף ביטן. "נתניהו יוזמן בסופו של דבר לארה"ב, ההתעסקות האם הוא יוזמן או לא יוזמן, זה פוגע ביחסים עם ארה"ב, אני מאמין שהוא יוזמן".