שר האוצר בצלאל סמוטריץ' תקף הבוקר (שלישי) בחריפות את נשיא המדינה, יצחק הרצוג, בעקבות התבטאותו אמש בה צידד בעמדת האופוזיציה וטען כי לא הושגו הסכמות בבית הנשיא בנוגע לרפורמה המשפטית.

הרצוג מצדד בגרסת האופוזיציה: "בשיחות לא הועברו טיוטות מחייבות מטעם בית הנשיא"

בראיון לרדיו קול ברמה אמר סמוטריץ': "הנשיא פרסם את המתווה שלו בעבר באופן חד צדדי, הוא איש שמאל ולצערי הוא לא מצליח להיות מתווך הוגן".

"את דרעי היה צריך להחזיר לשולחן הממשלה מזמן. זאת הבחירה הדמוקרטית של 400 אלף מצביעים. פסק הדין בעניינו הוא שערורייה שאין כדוגמתה. חוק הסבירות שאנחנו מקדמים רחב יותר ולא נוגע רק לדרעי", הוסיף.

"יש גורמים בשמאל, מתנגדי הרפורמה שמוכנים לשרוף את המועדון, לפגוע בביטחון ובכלכלה. שחקנים חסרי אחריות כמו אולמרט וחלוץ שהם מטורללים ומוכנים לפרק הכל. נוביל את השינויים באחריות ובשיקול דעת", סיים סמוטריץ' את דבריו.

יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ הגיב לדבריו של סמוטריץ': "נשיא המדינה עושה לילות כימים כדי למנוע את הרס הדמוקרטיה, את הקרע בעם וגם את הפגיעה הקשה בכלכלת ישראל. טוב יעשו שרי הממשלה אם יעצרו את הפגיעה הקשה באזרחי ישראל שהם מחוללים בהפיכה המשטרית - במקום להאשים את מי שעושה הכל כדי למנוע אותה".

יו"ר סיעת עוצמה יהודית ח"כ יצחק קרוזיר כתב הבוקר בחשבון הטויטר שלו: "אפשר להסכים לרפורמה המשפטית ואפשר להתנגד לה. אבל מה שבטוח, שנשיא המדינה הוא מחוץ למשוואה, הנשיא הרצוג הוא איש עתיר זכויות שמדינת ישראל חשובה לו. הנשיא הוא מחוץ לשיח הפוליטי. סומכים על נשיא המדינה שינהג ביושרה ובאמונה".