אחרי שכבר קיבל השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, את ההחלטה שלא להאריך בשנה את כהונתו של מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, ולאחר שכבר נקבעה להיום (חמישי) הפגישה לפרוטוקול בלבד בין השניים, כעת דווח כי הפגישה נדחתה. גם מלשכת השר לביטחון לאומי וגם במשטרה מציינים שנכון לרגעים אלו, הדבר החשוב ביותר שעומד לנגד השניים הוא לפתור את עניין המשבר בקרב הקהילה הדרוזית.

היום שאחרי שבתאי: מי ראוי למלא את תפקיד המפכ"ל?
"מונע משיקולי תדמית": סביבת בן גביר במתקפה חסרת תקדים על המפכ"ל

כזכור כבר בסוף השבוע שעבר, בעת שרנ"צ שבתאי סעד את אחיו בבית החולים בחו"ל, אישר השר לביטחון לאומי בפני "מעריב" כי החליט שלא להאריך את כהונתו של המפכ"ל המסתיימת בינואר הקרוב בתום קדנציה אחת. ההודעה הלא רשמית לכאורה של השר, עוררה גל של תגובות וביקורת ובמקביל הובילה להתעסקות בבורסת השמות של המועמדים להחליף את המפכ"ל הנוכחי בתפקיד.

נזכיר כי בין השמות המובילים, מופיעים ניצב יורם סופר מפקד מחוז חוף, האהוד על השר בן גביר ויועציו, בהם גם ניצבים בדימוס, ניצב דורון תורג'מן מפקד מחוז ירושלים, הזוכה להערכה רבה על תפקודו באחד המחוזות הבעייתיים ביותר עבור המשטרה, ניצב אבי ביטון, מפקד מחוז מרכז, שאמון על אחד המחזות ביותר של המשטרה וכבר ביצע תפקיד של ראש אגף המבצעים, וכן ניצב בדימוס יורם הלוי, ממ"ז ירושלים לשעבר המקורב לשר.

דורון תורג'מן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
דורון תורג'מן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הפגישה הייתה מתוכננת ל-14:00 בצהריים, ולאחריה, הייתה אמורה לצאת ההודעה הרשמית שכבר ידועה לכל, וזו אפשרות למי מהצדדים לחזור בו מעמדתו, זו בעיקר נוכח הנתק המוחלט ששורר בשבוע האחרון בין השר בן גביר למפכ"ל. נתק בעטיו העביר שבתאי הנחיה לחטיבת הדוברות במשטרה שלא להוציא מעתה ואילך, הודעות דוברות משותפות עם לשכת השר לביטחון לאומי.