דרמה במשפט נתניהו: במהלך יום הדיונים בבית המשפט בשבוע שעבר במסגרת תיק 4000, נאמר לפרקליטות ע"י שלושת השופטים כי יתקשו להוכיח את סעיף השוחד בתיק זה, כך דווח הערב (חמישי) בחדשות 13. 

סעיף השוחד קורס? המסר הדרמטי של השופטים לפרקליטות במשפט נתניהו
יועצי נתניהו, בהם יונתן אוריך, יועמדו לדין בכפוף לשימוע בגין הטרדת עד המדינה פילבר

חברים בקואליציה של נתניהו מיהרו להכריז על קריסת התיק, ונעזרו בציטוט המוכר של ראש הממשלה "לא היה כלום כי אין כלום". חבר הכנסת אלמוג כהן הוסיף דרישה: "קורא ליועמשי״ת לגלות טיפה אחריות ולחקור במיידי את אביחי (פרשת משפטים בושה) מנדלבליט, ואת שי ניצן".

ח"כ בועט ביסמוט הוסיף: "שחקו אותה מופתעים: הצדק יוצא לאור. אחרי מאות מיליוני שקלים שבוזבזו בניסיון נואש לתור אחרי כל פיסת שחיתות בסביבתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לא נמצא דבר".

ואילו שר התקשורת שלמה קרעי נתן את הזווית הייחודית שלו ששופכת אור על הדברים: "אין כלום כי לא היה כלום כי לא יהיה כלום = 521 = נתניהו".

השרה להגנת הסביבה עידית סלימן שאלה: "ומי יפצה את משפחת נתניהו על שנים של רדיפה בלתי נסבלת? ומי יפצה את אזרחי ישראל אחרי עוד ועוד סבבי בחירות של תעמולה שיקרית על ״שוחד, מירמה והפרת אמונים״ שהוציאו את המדינה מאיזון ויציבות וגרמו לקיטוב אדיר שמקורו בשקר? מי?"

מוקדם יותר הערב, כאמור, דווח בחדשות 13 על הקשיים בתיק 4000. על פי הדיווח, הפרטים שנמסרו בפגישה החשאית נשמרו בסודיות. בפגישה השתתפו נציגי הפרקליטות וכן עורכי הדין של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושאול אלוביץ'. בנוסף, אמרו השופטים לצדדים, כי "טובת המדינה מחייבת להגיע להסכם טיעון".

רק אתמול, הודיעה מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה לשלושה מיועציו של נתניהו, כי נשקלת העמדתם לדין בגין הטרדת עד המדינה בתיק 4000, שלמה פילבר, בכפוף לשימוע. 

כזכור, בספטמבר 2019 נחקרו יונתן אוריך, עופר גולן וישראל איינהורן בחשד להטרדת עד המדינה, לאחר שהציבו מול ביתו רמקול שקרא לו לחזור בו מעדותו.