ועדת הפנים אישרה לקריאה ראשונה את הצעת החוק של חבר הכנסת עמית הלוי (הליכוד), שמבטלת את ההוראה שאוסרת על מי שכיהן כחבר ועדה ממונה או למי שעומד בראשות ועדה, להתמודד בבחירות לרשות מקומית בה כיהן. המהלך זכה לביקורת רבה מהאופוזיציה, מאחר והדבר יאפשר למקורבו של יו"ר ש"ס אריה דרעי להתמודד על ראשות עיריית טבריה.

הצעת החוק שנועדה לסייע למקורבו של דרעי בטבריה אושרה בקריאה טרומית
טלי גוטליב תוקפת בעקבות מינוי המקורב לדרעי: "אל תהיו מריונטות"

עו"ד שני אילוז, מתמודדת לראשות העיר טבריה, שוחחה היום (שני) עם ענת דוידוב, והביעה את התנגדותה למהלך, זאת על אף שהיא חברת ליכוד ונחשבת לתומכת גדולה של המפלגה לאורך השנים. "גם חברי כנסת אחרים מהליכוד מתנגדים, חברי כנסת שחתמו על החוק מבלי לדעת על מה מדובר, והסירו את החתימה שלהם מהחוק. אנחנו, חברי ליכוד, לא מסכימים עם כל מה שקורה, גם לא עם כל החוקים שהם הזויים, פרסונליים ובעיקר לא בהסכמה", ביקרה. 

עוד הוסיפה: "זה שאנחנו חברי ליכוד, זה לא אומר שאנחנו מסכימים עם זה, וצריך להגיד את זה ושקולות כאלה יישמעו, וגם הקול שלנו, שזועק את הזעקה הזו - חבר'ה, בחרנו בכם כדי שתתמודדו עם יוקר המחיה. אני יכולה לומר לך באופן אישי, אני לא אוהבת את כל הרפורמה הזו, מכיוון שאני חושבת שדבר כל כך מהותי שמשנה בעצם את פניה של מערכת המשפט במדינת ישראל, שקורע אותנו, אנחנו אחים, גורם לנזק כל כך גדול בעם - חייב שיהיה בהסכמה. לא רק אני אומרת את זה, גם הרבה שרים וחברי כנסת, גם במסדרונות, גם בשיחות בינינו. תעצרו".

"חוק פרסונלי עבור איש מאוד מסוים"
מי ששוחחה גם כן עם ענת דוידוב והביעה את התנגדותה למהלך, היא חברת הכנסת יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו: "בשלל האירועים שקרו היום בכנסת וקורים כל יום, זה פשוט לא הגיוני מה שקורה עם החוק על טבריה. זה חוק פרסונלי עבור איש מאוד מסוים, עבור עיר מאוד ספציפית, ופשוט משנים את כללי המשחק דרך הבחירות בשלטון המקומי, תוך כדי משחק. אנחנו נמצאים עכשיו 130 יום לפני הבחירות המוניציפאליות. בעצם מה היה המצב?". 

"בשלל האירועים שקרו היום בכנסת וקורים כל יום, זה פשוט לא הגיוני מה שקורה עם החוק על טבריה. זה חוק פרסונלי עבור איש מאוד מסוים, עבור עיר מאוד ספציפית, ופשוט משנים את כללי המשחק דרך הבחירות בשלטון המקומי, תוך כדי משחק. אנחנו נמצאים עכשיו 130 יום לפני הבחירות המוניציפאליות. בעצם מה היה המצב?", הוסיפה.