ארצות הברית העבירה היום (שלישי) מסר נוסף לישראל ולפיו המצב ביהודה ושומרון עלול לסכן את הנורמליזציה עם סעודיה. מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן, אמר כי "אם יש אש בוערת בחצר האחורית שלהם, זה יהיה הרבה יותר קשה, אם לא בלתי אפשרי, למעשה גם להעמיק את ההסכמים הקיימים, וגם להרחיב אותם כך שיכללו פוטנציאל ערב הסעודית".

"לא נורמליזציה, אינטגרציה": בכירה סעודית רמזה על התוכניות בנוגע לקשרים עם ישראל
סעודיה רוצה שלום שונה מהסכמי אברהם, כזה שישראל אינה בשלה לתת | ג'קי חוגי

בלינקן טען כי הבהיר זאת לשר החוץ אלי כהן ולראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי ארה"ב דחקה בישראל לנקוט צעדים לריכוך ההסלמה. "עם זאת, ננקטו כעת צעדים שנעות בכיוון ההפוך", אמר.

כזכור, "הניו יורק טיימס" דיווח כי ממשל ביידן פתח במאמץ דיפלומטי אינטנסיבי על מנת להגיע להסכם נורמליזציה בין ירושלים וריאד. על פי הדיווח, סעודיה תדרוש מארה"ב ערבויות ביטחוניות מפני תקיפה צבאית, פחות הגבלות על מכירת הנשק לממלכה, ושותפות סעודית-אמריקאית לתוכנית העשרת אורניום בממלכה עבור תוכנית גרעין אזרחית.

על פי הדיווח בעיתון האמריקאי, הבית הלבן החליט להמר ולהעלות הילוך בתהליך. ארה"ב נמצאת כעת בעיצותו של משא ומתן מוגבר בין מנהיגי המדינות, שלכל הצדדים ישנן דרישות מרחיקות לכת. בכירים אמריקאים ציינו כי הסיכוי להגיע לעסקה שכזו, עומדת כעת על 50%, כששר החוץ האמריקאי, אנתוני בלינקן, אף הצהיר כי אין לו "אשליות", שהדרך לעסקה תהיה מהירה. על פי הדיווח, לאחר הפגישה עם יורש העצר הסעודי, בלינקן שוחח עם נתניהו במשך 40 דקות, ותדרך אותו על הדרישות המשמעותיות של בן סלמאן.