באופוזיציה דרשו היום (שני) לעצור מידית את חקיקת "חוק טבריה" של ח"כ עמית הלוי (ליכוד) שתאפשר לראש הוועדה הקרואה בועז יוסף להתמודד בבחירות לרשויות המקומיות. 

"ריח רע": גוטליב יוצאת נגד המהלך שאמור לסייע למקורבו של דרעי
"חוקים הזויים": אשת הליכוד שרצה לראשות עיריית טבריה בביקורת על מפלגתה

המהומה בוועדת הפנים והגנת הסביבה פרצה לאחר שעו"ד שני אילוז, מועמדת לראשות עיריית טבריה, טענה כי הובטחו לה תפקידים אם תמשוך מועמדותה ולא תתמודד על ראשות העירייה. חה"כ גלעד קריב מסר בתגובה: "בזמן חקיקת החוק בוועדה ההסתייגויות שהציג חבר הכנסת קריב בוועדה חשפו את העבודה שהחוק הבזוי לא רק יכשיר שחיתות בעתיד אלא כבר עכשיו מעלה חשד למעשים פליליים מצד גורמים בליכוד. פתיחת חקירה פלילית עכשיו". 

ח״כ שלום דנינו תקף אותה בתגובה: ״אני לא מאמין לך. את לא ראויה להיות מועמדת של הליכוד ואת לא תהי!״. אילוז ענתה ״אתה לא תקרא לי שקרנית״. ח״כ נאור שירי אמר לו ״מנסים להפחיד אותה. אתם פשוט בריונים".

עו"ד תומר רוזנר, יועמ"ש ועדת הפנים והגנת הסביבה, מסר בתגובה לבקשת חברי האופוזיציה: "טענות בדבר שחיתות יש להפנות למשטרה. אנחנו לא רואים השפעה של הדברים שנאמרו על ידי עו"ד אילוז  על המשך הדיון". יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר הוסיף: "המועמדת שני אילוז היא עורכת דין, והיא יודעת שאם היא קיבלה הצעות, המקום לברר את זה הוא במשטרה".

ח"כ מתן כהנא נימק קודם לכן את ההסתייגויות של סיעת המחנה הממלכתי: "אריה דרעי מעוניין בהמשך כהונתו של בועז יוסף ואף אחד בש"ס לא רצה להגיש את הצעת החוק הזאת, אז עמית הלוי לקח על עצמו באומץ רב ועל ראשי פעילי הליכוד בעיר טבריה, את הגשת הצעת החוק השערורייתית הזאת. יש שתי סיבות לכך – הראשונה, לייצר עימות עם בג"ץ לאחר שהחוק יגיע לבג"ץ, והשנייה - משיקולים קואליציוניים צריכים לרצות את אריה דרעי, שלא יחזור לשולחן הממשלה, ולכן מתנדב עמית הלוי להוציא את הערמונים מהאש לצורך שמירה על שלמות הקואליציה".

עמית הלוי (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
עמית הלוי (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

עוד אמר: "מה שיקרה עכשיו זה שלא יעזרו לראש הוועדה הממונה להבריא את העיר אלא ינסו לשים לו רגליים מהיום הראשון שיכנס לתפקיד כי יבינו שהוא מתמודד  פוטנציאלי. במקום שראשי הוועדות הקרואות יצליחו בתפקידם, אנחנו נכשיל את הוועדות הקרואות וזה נגד האינטרס הציבורי".

ח"כ קריב נימק את ההסתייגויות של סיעת העבודה: "אתם, הליכוד, עם סדר יום של ריסוק השלטון המקומי וזה ברור גם מדוע, כי בשנים האחרונות השלטון המקומי מתמודד מולכם. הד.נ.א הפופוליסטי שלכם לא יכול לסבול מוקדי כוח שאתם לא שולטים בהם ולכן אתם מנסים להכניע את השלטון המקומי במדינת ישראל".