יו"ר המחנה הממלכתי פנה לראש הממשלה בבקשה לחזור למשא ומתן על הרפורמה המשפטית ואמר כי זהו "הפתרון היחיד להסדרת החקיקה". גורמים בכירים הגיבו להצהרתו של גנץ, ומסרו ל"מעריב" כי "זה נראה כמו ניסיון מאולץ. גנץ הבין כי המחאה האמיתית, לא הניסיונות לעשות כאוס,  לא באמת מגיעה למה שראינו בסיבוב הראשון. הם מבינים שהחקיקה הזאת תושלם, ובעקבותיה - עוד חקיקה".

גנץ לנתניהו: "אם החקיקה תיעצר נחזור לבית הנשיא", הליכוד: "לא מאמינים לו"

עוד טענו הגורמים כי "עכשיו באופוזיציה נואשים לחזור לשיחות כי הם הבינו שהם היו אלה שפוצצו אותן והצעד הזה של גנץ ולפיד התברר כטעון בניווט. יתכן שהם התחילו להצטער על כך שלא התגמשו ולא אמרו כן על אף הצעה שעלתה. היום הם משלמים על כך מחיר".

כזכור, בהצהרתו, ביקר גנץ בחריפות את התנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. "נתניהו מכיר היטב את המורשת והעבר שלנו, הוא יודע עד כמה חשובה לכידות העם הזה, הוא מכיר את האתגרים ובוחר בהפיכה מסוכנת", אמר. "הוא מתעלם מהעבר, ומסכן את העתיד. הוא רואה שהאלימות גוברת - אקדחים נשלפים, ניסיונות לדרוס מפגינים, מתח שהולך וגובר בתוכנו – וממשיך בנתיב המסוכן, שעלול להביא אותנו להתנגשות וחלילה למלחמת אחים בתוכנו. הוא אפילו לא מגנה את האלימות. כשאנשים חלילה ידממו ברחובות, האחריות תהיה קודם כל שלו".