ראשי המחאה נגד הרפורמה קיימו היום (חמישי) מסיבת עיתונאים והכריזו על יום מחאה ביום שלישי הקרוב, לקראת ההצבעה במליאה על צמצום עילת הסבירות. הם הבטיחו "מחאה שלא נראתה כמותה בישראל", לדבריהם.

ההפגנות יחריפו? אחד מראשי המחאה טוען: "עוד לא ראיתם כלום"
"אנשים מבינים שהכיוון הוא לתהום, ולכן יוצאים להפגין באופן ספונטני"

רועי נוימן, מראשי המחאה, שוחח עם אריה אלדד ורוני בראון ב-103FM וציין כי הערב יתקיימו הפגנות מחוץ לבתים של ח"כים וגם מחוץ לשכונת שפירא. "אני לא יודע איך זה ייראה, הקווים שאנחנו שמים לעצמנו במחאה היא מחאה לא אלימה ושלא פוגעת באף אחד. אתמול עברו ערב אלים מאוד מצד משטרת ישראל עם מספר גבוה של פצועים וכמה שצריכים לעבור ניתוחים בעקבות זאת", טען בפתח דבריו.

לדבריו, "המפגין שנדרס זומן לחקירה במשטרת ישראל והבחור שדרס אותו שוחרר עם תנאים מגוחכים. בגלל שאני חי את המחאה, אני חייב להגיד לכם שהאנשים של המחאה הם לא אלימים. הבעיה האמיתית היא שבמקום שהמשטרה תפנה את הרכבים, היא ניסתה לעודד רכבים לעבור דרך המפגינים. אין לנו מועצת מנהלים ואנחנו לא אומרים לאנשים מה לעשות".

בהמשך, התייחס למחאה אמש בתל אביב וטען כי "זה לא ונדליזם זה להיאבק על המדינה שלך. השריפות זה זרדים שלוקחים כי המכת"זיות מתקרבות לאנשים. הייתי הראשונים שהגיעו לשם, אף אחד לא הגיע עם קרשים מהבית. גם מביאים אבוקות, הדליקו זיקוקים. בהתראה של שעה יצאו עשרות אלפים. היו גם אנשים שלא רצו לרדת לאיילון ולכן הם נשארו למעלה, לכולם יש מקום להפגין ולהראות את הזעם שלהם איך שהם רואים לנכון".

"אני לא מקבל את התיאור של המפגינים כאנרכיסטים. מי שאנרכיסטים זה אלה שלוקחים את הפרויקט הציוני והופכים אותו לדיקטטורה. חוק שמבטל את החוקים ואת הסדר זאת אנרכיה. הופכים את הרחובות בישראל דיקטטורה. אם נצטרך להבעיר עוד מדורות כדי שהחקיקה תיעצר אנחנו נעשה זאת. המדינה צריכה להישאר יהודית ודמוקרטית", הוסיף.

סייע בעריכת הכתבה: שי איידלר fm103