האלוף במיל' איל בן ראובן, חבר "תנועת מפקדים למען ישראל", התראיין הבוקר (רביעי) לתוכניתו של יואב מינץ ברדיו צפון 104.5FM ושוחח עימו על האיומים העומדים בפני מדינת ישראל ובעיקר על האיום הפנימי המכרסם בתוכנו לטענתו כחלק מהשלכותיה של הרפורמה המשפטית.

אחד מחותמי "מכתב הטייסים": "רוב האנשים שחתמו על המכתב שלנו הם לא שמאל"

את אמרתו במכתב שהופנה לנתניהו "נתמוך ונגבה אנשי מילואים שיפסיקו להתנדב" הבהיר: "אני אחד מיוזמי המכתב, בתצורה ובמלים. אנחנו בסיטואציה בלתי אפשרית. אני מנתח את האיומים על מדינת ישראל, על הבטחון הלאומי שלנו: יש לנו את חזבאללה, את חמאס, את איראן. נוצר לנו איום פנימי מתוכנו שהוא עולה במדרגות על האיום החיצוני. מדוע? כי מול האיום החיצוני אני מכיר את המענים, אני יודע מה יש לנו ביד, צה"ל, שב"כ, מוסד. מול האיום הפנימי שנוצר, זה לא: נראה מה יקרה...זה איום שאנחנו כבר רואים את התוצאות שלו. העובדה היא שמדינת ישראל היום מבחינת בטחונה הלאומי היא בשפל המדרגה והדבר הזה הולך ומדרדר כשראש הממשלה עם חבריו ההזויים, המשתמטים, טרוריסטים החבורה הזו לא עוצרת כשהיא רואה קרע נורא בתוך המדינה שלנו, אוטוטו מלחמת אזרחים, הכלכלה שלה מרוסקת לחתיכות".


בהמשך, התבקש הבכיר לשעבר להתייחס אל נושא מודעת הענק של למעלה מ-300 הטייסים, שמגבים את דברי המילואימניקים, ואל ציון 17 שנה לפרוץ מלחמה הלבנון השנייה. כשנשאל עד כמה המצב הזה עלול לפגוע ביכולתה הצבאית של ישראל והאם מדובר במרי צבאי השיב: "אני לא קורא לזה מרי צבאי. זאת לא סרבנות, זאת מלחמה על הרצון להתנדב. שם עצמי בנעליים של המתנדבים. שר הביטחון יואב גלנט קרא לזה סרבנות. יואב גלנט, שכחת מאיפה גדלת? זה אחד מכוחותינו! אתה לא מכיר את אנשי השייטת שהם איתך? את ה קורא למתנדבים האלה סרבנים? השתגעת? אני לא מאמין למשמע אוזני. אנשי המילואים האלה החליטו לתת את חייהם למען המדינה, כמו שעשינו עד לא מזמן בכל יום ובכל שעה. עשינו למען המדינה למען המנהיגות שלה גם אם לא הסכמנו עם המדיניות שלה. אנחנו רואים היום ממשלה שאנחנו לא מאמינים שזה יכול לקרות לנו! ביטול עילת הסבירות אומרת שהחבורה הזו מייצרת מצבים בלתי סבירים בעליל. להביא אנשים לא ראויים שיחליטו אם תוקפין את איראן. אני באופן אישי מאשים את נתניהו שהוא הביא אותי ועוד חברים אלופים ותתי אלופים שנתנו את חיינו בשביל המדינה הזאת. אם אנחנו אומרים שאנחנו תורמים ומגבים את המתנדבים, זה כי הגענו למצב שראש ממשלה הביא אותנו למקום בלתי אפשרי בעליל". 


בנושא השפעת הפסקת ההתנדבות על היכולת הצבאית של ישראל ציין: "תראה, אנחנו מדברים על השעיית אי ההתנדבות עד ליום שבו תיעצר עצירת החקיקה. עילת סבירות עברה בקריאה ראשונה ובעוד שבוע הם יכולים להעביר בקריאה שנייה ושלישית ואז אנחנו במדינה אחרת לגמרי. בוא נגיד את האמת לעצמנו: אם מחר חזבאללה תוקף וצריך לתת מענה אנחנו יודעים בדיוק מי ישב בקוקופיט של המטוסים ומי יניע אותם ומי יעשה מה שצריך. כרגע המשמעות שלא מתנדבים תפגע בכשירות. חד משמעית. הטייסים באים פעם בשבוע ליום טיסה. הם יפסיקו לבוא. אנשי היחידות המיוחדות, לא יבואו וצה"ל ירד בכשירותו בצורה מאד משמעותית. אני מקווה מאד שזה לא יקרה. אני מקווה ששר הביטחון, אדון יואב גלנט, מכיר את התמונה שילך לראש הממשלה שלו ויודיע לו: 'אדוני, צה"ל לא בכשירות. אתה לא יכול לעשו דבר כזה, תעצור את החקיקה. האשמה לא בנו, האשמה היא בך שגרמת לאיום גדול מכל איום אחר ואנחנו לא מוכנים לקבל את הדבר הזה".

בסיכום דבריו, כאשר נשאל האם הדבר עלול להיות מאוחר מדי ביום פקודה הגיב: "אלה שאלות קשות. המצב כרגע שאנחנו נשארנו עם הכדור האחרון במחסנית. הם לא שמים עלינו. אתה רואה מחאות אבל רוטמן הזה ממשיך לדהור, אף אחד לא עוצר אותו וראש הממשלה חוגג עם הדיקטטורה שאליה הוא מוליך כאשר זה ברור מאיפה זה בא. הוא נלחם את מלחמתו האישית כנגד ריח הליזול במעשיהו ואנחנו לא מוכנים לשתף עם זה פעולה והכדור האחרון במחסנית הוא עד כדי כשירות צה"ל. לכן צריך לעצור את זה ואני מחדד את זה. הבעה היא לא אנחנו, לא אנשי המילואים המתנדבים. הבעיה היא ראש ממשלה וחבורת טרוריסטים, משתמטים, מושחתים שהביאה אותנו למצב הזה. שיעצרו את החקיקה וצה"ל יהיה כשיר ונחזור למדינה שפויה"