בצל סערת המחאה: איתמר בן גביר, השר לביטחון לאומי, התראיין הערב (רביעי) בחדשות 12, והתייחס לטענות שנשמעו על אלימות משטרתית חריגה שנתקלו בה המפגינים. "לאן נעלמו התלונות על מפגינים שמרביצים ויורקים על שוטרים? איך רוצים שיפנו 10,000 אנשים?", טען. 

בלעדי: התנאי של הליכוד לכינוס הוועדה לבחירת שופטים
גורם מדיני בכיר: "לא מכירים החלטה אמריקאית על 'הערכה מחדש' של היחסים עם ישראל"

עוד הוסיף: "למדנו שאפשר לשמור את איילון פתוח גם בלי לשבור ראשים, לא כמו שאמר הניצב הפוליטי אשד. השוטרים פעלו בהתאם לחוק. רוב התמונות מראות מפגינים שפועלים בניגוד לחוק". 

המחאה נגד הרפורמה המשפטית (צילום: מחאת הסטודנטים)

השר לביטחון לאומי הבהיר כי הוא מתנגד לריכוך של עילת הסבירות, ופנה במסר ללוין ורוטמן: "אני נגד ריכוך בעילת הסבירות. אני אומר את זה גם ללוין ולרוטמן - עילת הסבירות זה נחמד, אבל זה רק בשביל הסיפתח. הממשלה הזאת נבחרה כממשלת ימין מלא. אין לנו מנדט שלא לעשות את זה, אל תתקפלו. השמאל לא השלימו עם זה שאני השר לביטחון לאומי, ועם זה שזאת הממשלה". 

הוא המשיך לתקוף את אשד, לאחר שזה האשים אותו כי הורה עליו לפגוע במפגינים: "זה הבן אדם שעצר משהי שאמרה למנדלביט 'פרשת משפטים, בושה. אני מוכן שיבוא למכונת אמת, ונראה מי צודק, עמי אשד מתכונן לבחירות".

כשנשאל על הקריאה מטעם הבית הלבן, ל"שמירה על זכויות המפגינים", השיב: "נתנו להם יותר מידי פעמים לחסום כבישים. לחסום את כל המדינה, בשם הדמוקרטיה. אני בעד שיאפשרו הפגנה. אבל זה לא יכול להיות שיש דין שונה". 

\'\'אל תתקפלו\'\' (צילום: מרק ישראל סלם)
\'\'אל תתקפלו\'\' (צילום: מרק ישראל סלם)

כמו כן, הבהיר כי הוא מתנגד להחלטה שקיבלה לאחרונה הממשלה, לחיזוק הרשות הפלסטינית: "אני מאוד לא אהבתי את ההחלטה לחזק אותה, וגם אמרתי את זה לסמוטריץ. הם ארכי רוצחים. הממשלה שלנו פי מיליון יותר טובה, המבחן הוא מבחן ההרתעה". 

"אם הייתי ממנה עכשיו מפכ"ל היו אומרים שאני שולף, וכשאני עושה תהליך ארוך אז באים אליי בטענות. זה לא 'קח אותי בן גביר', זה 'קחי אותי מדינת ישראל. בחודשים הקרובים נמנה מפכ"ל חדש", הוסיף.