כבר במשכורת חודש יולי שתשולם ב-1 באוגוסט 2023 ייהנו שוטרים מדרגת רס"ל ועד לדרגת פקד במשטרה או כלאי בנציבות שירות בתי הסוהר בשיעור שינוע בין 12.36% לרס"ל ובמינימום 7.51 לפקד או כלאי. כך סוכם היום (ראשון) בין משרד האוצר למשרד לביטחון לאומי בדבר תוספות בל"מ שהינן תוספות שכר ייעודיות לאכלוסיית היעד.

המשמר הלאומי והוזלת סל המזון: אלו תכניות הממשלה ל-2023
"התנהלות נחושה שהצילה חיי אדם": האזרח שניטרל את המחבל בתל אביב זכה לתעודת הוקרה

בין המשרדים הוחלט על העלאת שכר התחילי של המשרתים במשטרה ובשב"ס באופן שיביא , בין היתר, "לאטרקטיביות השכר התחילי ולשיפור הצבירה הפנסיונית לאורך זמן. זאת באמצעות תוספת שכר ייעודית" נכתב בסיכום. במסמך ההסכם התחייב המשרד לביטחון לאומי כי המשטרה ושב"ס לא ידרשו תוספת בתקציב בגין תוספות השכר שאושרו. 

איתמר בן גביר מודה לרנ"צ יעקב שבתאי על שירותו כמפכ"ל. ללא קרדיט (צילום :ללא קרדיט)

"הסיכום מתייחס לשוטרת ולשוטר ולפיו כבסיס שכר לחישוב תוספת בל"מ יובאו בחשבון השכר השולב, תוספת ותק וכל תוספת שכר ותוספות לשכר הקיימות ערב חתימת הסכם זה , בסכומים ובשיעורים הקבועים לתוספות האמורות ערב חתימת סיכום זה בהתאם לדרגתו וותיקו של המשרת בגוף, והמובאות בחשבון לעניין חישוב ערך שעה , ולמעט:" תוספות שאינן משולמות על בסיס חודשי, שבועי או יומי, תוספות שאינן מתעדכנות על פי הסכמי תוספת יוקר , השלמת שכר עד לשכר המינימום.

עוד סוכם כי התוספת לשכר לא תובא בחשבון לעניין חישוב בסיס תוספות אחוזיות או שקליות לשכר. עוד נקבע כי החל ממועד תשלום הפעימה הראשונה לפי הסכם מסגרת 2023 , יושווה תעריף האש"ל במשטרה ובשב"ס לתעריף האש"ל המאושר לגבי עובדי המדינה  ויעודכן בהתאם לשיעורי העדכון של האש"ל במדינה. 

התוספת הינה שכר לכל דבר ועניין לרבות לעניין חישוב פיצויי פיטורין, ההפרשות לקופות גמל כהגדרתה בחוק. על הסיכום חתומים סגן בכיר לממונה על השכר במשרד האוצר ומנגד מירי שמואלי סמנכ"לית בכירה , ארגון, תכנון, תקצוב ובקרה במשרד לביטחון לאומי.