לקראת שבוע סוער: סיעות הכנסת מתכנסות היום (שני) לישיבותיהן השבועיות, זאת על רקע הסערה הפוליטית לקראת העלאת החוק לצמצום עילת הסבירות השבוע במליאה, בקריאה שנייה ושלישית. יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ פנה לראש הממשלה: "איך אינך שומע את מחאת מחצית מהעם? גם אם אינך מסכים, האנשים האלה שואלים את עצמם האם יוכלו לגדל את ילדיהם ואיך עיניך רואות את הטייסים והלוחמים שהשקיעו ומקדישים את חייהם למען המדינה". לפיד תקף: "הממשלה מבצעת את המהלך המשטרי הגדול והדרמטי ביותר בתולדותינו".

אנשי המילואים בתגובה לדברי רה"מ: "נתניהו איבד לגיטימציה, הוא בפאניקה"
נתניהו: "לא ייתכן שתהיה קבוצה בצבא שתאיים על הממשלה הנבחרת"

עוד ביקר לפיד: "לא התקיימה עבודת מטה. לא נאספו נתונים ולא הוצגו נתונים. הממשלה לא עשתה אף ישיבה על ההשלכות. לא ביקשו לשמוע את עמדת הצבא, את עמדת הכלכלנים, את משרד החוץ".

מחאה נגד הרפורמה בקפלן בתל אביב, שבוע 28 (צילום :אור אדר)

כמו כן, טען ראש הממשלה לשעבר: "מלבד העובדה שמהלך החקיקה שהם מובילים הוא אנטי דמוקרטי, מדובר בחובבנות נוראה ומסוכנת. חיי אדם על הכף. הפרנסה של כל אזרח ישראלי תפגע. בכל מקצוע אחר כבר הייתה מוגשת נגדם תביעה על רשלנות מקצועית. ההבדל בין דמוקרטיה לדיקטטורה הוא לא מסובך. בדיקטטורה הממשלה יכולה לעשות מה שהיא רוצה, בדמוקרטיה לא. במדינה דמוקרטית הממשלה צריכה להתחשב בחוק, היא צריכה להתחשב בעובדות".

גנץ הוסיף: "אנשים שאתם מכיר אותם ואת פועלם כל כך טוב. איך ליבך לא יוצא אליהם. איך אוזניך שומעות משפחות שכולות שאינן נרדמות בלילה מאובדן אלא חלילה מהפחד שאובדנם היה לשווא. נתניהו, אתה לא מדבר לעם כולו מדוע אינך מחבק את האנשים היקרים האלו שהמדינה והציונות היא חלומם. מדוע אינך מזמין אותם ללשכה לשמוע אותם. מדוע אינך מספר לציבור את תוכניותך המלאות? עוד לא מאוחר לעצור ולחזור להידברות. אל תקרע את העם".

יאיר לפיד  (צילום: מארק ישראל סלם)
יאיר לפיד (צילום: מארק ישראל סלם)

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ,' התייחס לסוגית יוקר המחיה: "ביום כניסתי לתפקיד הגדרתי את המאבק ביוקר המחיה כמאבק החשוב ביותר שלי. אנחנו משקיעים מיליארדים בחקלאות. לא ארתע מפני הערות פופוליסטיות של בג"ץ".

"אני מבקש בשם כולנו להודות לחבר הכנסת רוטמן על עבודה אחראית. בעבר הלא רחוק לפיד וסער היו בעד ביטולה של עילת הסבירות. אנחנו נמצאים בשיאו של טרלול מוחלט של ראשי המחאה, שגוררים אחריה את האופוזיציה. אני רואה גם את השיח סביב הסרבנות, מעבר לזה שמדובר בכאלה שסיימו מזמן את השירות שלהם, שיח הסרבנות הוא שיח פסול שמסכן את ביטחונה של מדינת ישראל", הוסיף. 

יו"ר רע"מ מנסור עבאס, מסר בפתח ישיבת הסיעה: "שלחנו לראש הממשלה מכתב ובו דרשנו ממנו שימנה פרויקטור מיוחד לטיפול באלימות בחברה הערבית. מצד שני, אני רוצה להדגיש כי ביטול עילת הסבירות פוגע בחברה הערבית בזכויות שלנו ובסיכויים שלנו להשתלב".

יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי, אמרה בפתח ישיבת סיעת העבודה: "ביטול עילת הסבירות ירסק את מעמד האישה במדינת ישראל. מעולם לא הייתה בישראל ממשלה שפעלה בצורה כל כך אפקטיבית לפגוע בנשים. כל יום יוזמה. חברי כנסת בקואליציה מתחרים ביניהם מי יציע את ההצעה הכי פוגענית". 

"הקואליציה הזו לא מוכנה שנשים יחזיקו בהגה, לא בתפקידי מפתח במדינת ישראל. הם מסמנים את הנשים כמטרה. אנחנו התרענו לאורך כל הדרך שחוקי ההפיכה המשטרית יפגעו קודם כל בנשים. הסכנה לנשים היא ברורה ומיידית. מדינה בלי שיוויון לנשים היא מדינה לא דמוקרטית", הוסיפה. 

אני רוצה לברך את בני על קריאתו נגד הסרבנות. נחתום היום על הסכם המסגרת הסופי עם ההסתדרות. ההסכם הזה מביא איתו ודאות גדולה למשחק הישראלי. עשינו זאת יחד בשיח ובהסמכה. אני מודה מאוד לראש ההסתדרות על האחריות המשותפת.