ממשיך את הביקור בארה"ב: נשיא המדינה יצחק הרצוג ממשיך את ביקורו בארצות הברית. לאחר שנפגש בבית הלבן עם הנשיא האמריקאי ג'ו ביידן, ונאם אתמול בקונגרס, הוא צפוי לקיים היום (חמישי) מספר פגישות עם בכירים במדינה. 

הרצוג בקונגרס: "אמשיך לעשות הכול כדי להגיע להסכמה ציבורית רחבה ולהגן על הדמוקרטיה"
מקארתי תוקף את ביידן: "ישראל לא תמצא תומכים גדולים יותר מאשר הרפובליקנים"

הרצוג ייפגש עם בניו יורק עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, כמו גם עם ראש עיריית ניו יורק אריק אדמס. בנוסף, הנשיא ישתתף באירוע של הפדרציה היהודית. 

הרצוג יוצא מהבית הלבן ומשוחח עם כתבים על פגישתו עם ביידן (צילום :רויטרס)

אתמול, במהלך הדברים שנשא בקונגרס האמריקאי, התייחס הרצוג לסוגיה האיראנית, ואמר כי "איראן כמדינת סף גרעינית היא דבר שלא מתקבל על הדעת", והקונגרס הגיב בתשואות רמות. בהמשך, הנשיא התייחס למשבר הפנים-ישראלי והדגיש כי "ישראל דמוקרטיה ותישאר דמוקרטיה חזקה. זה בדנ"א שלנו". לדבריו המחלוקת רק משקפת את עוצמת הדמוקרטיה הישראלית. "כיבוד רצון הבוחר, הגנה על מיעוטים וזכויות, מערכת משפט עצמאית – כל אלה הם הבסיסים של הדמוקרטיה הישראלית, שמשתקפת בין היתר בהפגנות משני עברי המחלוקת, גם כשהן סוערות", אמר.

עוד אמר: "לאחר הקמת מדינת ישראל, בשנת 1948, הפכה לארץ של דמוקרטיה מופלאה. כנגד כל הסיכויים חזר העם היהודי לארצו, והקים בה בית לאומי שהפך לדמוקרטיה ישראלית יפהפייה, ולמעשה - פסיפס של יהודים, מוסלמים, נוצרים, דרוזים וצ'רקסים, חילונים, מסורתיים וחרדים, מכל העדות, ההשקפות ואורחות החיים".