אלון פנקס, לשעבר קונסול ישראל בארצות הברית, שוחח היום (חמישי) עם אריה אלדד ורוני בר און ב-103FM על ביקור הנשיא יצחק הרצוג בארה"ב, והודה כי " הביקור צמח למימדים מפלצתיים - לנתניהו יש סיבה להיות כועס ומתוסכל". בהמשך, מתח ביקורת חריפה על ראש המל"ל צחי הנגבי: "לספר מה ביידן אמר או לא אמר זה דבר שלא יעשה".

לאחר ביידן: ראש ממשלת קנדה העביר לנתניהו מסר נגד החקיקה
ראש המוסד לשעבר: "ביטול עילת הסבירות יאפשר להאג לחקור את חיילי צה"ל"

פגישת ביידן והרצוג בבית הלבן (צילום :רויטרס)

בפתח הדברים נשאל פנקס האם הרצוג נהג בדיפלומטיות כשהוא אמר שישראל מאוד מאוכזבת מפסיקות מסוימות של בית המשפט העליון בארצות הברית. הוא השיב: "רק שבית המשפט העליון בישראל ובית המשפט העליון בארצות הברית לא נמצאים באותה נקודה מבחינה פוליטית ונסיבות מסוימות. מדובר בנשיא ולא בראש ממשלה, כלומר, הביקור הזה גם ככה צמח לממדים מפלצתיים, ואני אפילו אגיד משהו – שמר נתניהו צודק כשהוא כועס ואולי מתוסכל מביקור כזה.

"אני מכיר את הביקורים האלה, הייתי בביקור עם רובי ריבלין ועם שמעון פרס, זה לא ביקור של נשיא, נשיא המדינה היה אמור להיות הנואם המרכזי בישיבה משותפת של שני בתי הקונגרס, הסנט ובית הנבחרים, לרגל שציון של 75 שנים וזה נהדר ונפלא אבל זה סימלי. במקום זה הביקור הזה הפך להיות לאיזה ביקור של ראש ממשלה. כלומר, הוא פוגש את הנשיא, את סגנית הנשיא, את מזכיר המדינה, את היועץ לביטחון לאומי". 

בהמשך נשאל הקונסול לשעבר על מאמרו של תומאס פרידמן בניו יורק טיימס, בו נטען כי ביידן ביקש להעביר מסר לנתניהו לעצור את החקיקה. כזכור, ראש המל"ל צחי הנגבי טען כי הדברים לא נאמרו, אולם הבית הלבן פרסם הבהרה בה אישרו את דבריו של פרידמן והבהירו כי מדובר בציטוט ישיר של דברי הנשיא ביידן. 

כשנשאל למי הוא מאמין אמר פנקס: "בוא נגיד שני דברים קצת שונים. תראו, אם צחי הנגבי בשבטו כראש המועצה לביטחון לאומי, מכחיש את מה שאומר נשיא ארצות הברית בשיחה עם תום פרידמן - אז זה על גבול הקומי והמגוחך.

"אבל, אם אנחנו אומרים הוא מכחיש שביידן אי פעם אמר את זה לנתניהו באותה שיחת טלפון לפני 72 שעות, אז יש פה שתי בעיות - אחת, גם אם היית שותף לשיחה, אז זה דבר שלא יעשה שאתה מספר מה ביידן אמר או לא אמר.

"שנית, ואולי יותר חמור – בשום מקום לא נטען לא בידי הנשיא ביידן וגם לא בידי פרידמן, שזה מה שבידן אמר לנתניהו, הוא אמר זה מה שנתניהו אמר לו, בשיחה של שעה ורבע בבית הלבן שלשום. ולכן הנגבי יצא טיפש פעמיים". 

סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון 103fm