מטעמו של שר הביטחון יואב גלנט אישרו את הדיווח שפורסם הערב (שישי) בחדשות 12, לפיו הוא פועל להביא לדחיית חקיקת ביטול עילת הסבירות, בניסיון להגיע להסכמה רחבה. "שר הביטחון, יואב גלנט, פועל בכל הדרכים על מנת להביא להסכמה רחבה, למנוע פגיעה בביטחון ישראל ולשמור את צה״ל מחוץ למחלוקת הפוליטית", נמסר.

"כמו במלחמה": טייסי הקרב שהודיעו על הפסקת ההתנדבות מדברים
"לא רוצה לגדול במדינה של עריצים": צעדת המחאה הגיעה לחניון שורש

על פי הדיווח, אותו כאמור אישרו בסביבתו של גלנט, הוא מקיים שיחות רצופות עם הרמטכ"ל ומפקד חיל האוויר, מהן עולה תמונה לא פשוט על מצבו של החיל. שר הביטחון פועל לדחייה של המושב בכנסת במספר ימים, זאת על מנת לנסות לאפשר להגיע להסכמה בין סיעות הקואליציה והאופוזיציה.  

שיירת המחאה בכביש 1. באדיבות עדו למפרט (צילום :עדו למפרט)
מוקדם יותר היום, כאלף  אנשי מילואים פעילים בחיל האוויר הודיעו על הפסקת ההתנדבות. בין הפורשים כ-500 טייסים, ובעלי מקצוע בתפקידים מבצעיים נוספים כגון מפעילי מל"טים.

"אנו בימי בין המצרים – חובת כולנו למנוע חורבן בית שלישי! באחריות כולנו לעצור את הפילוג, הקיטוב והשסע העמוק שנפער בעם. צביונה היהודי והדמוקרטי של מדינתנו יקר לכל עם ישראל - זהו החוזה שנחתם על ידי כל חלקי העם במגילת העצמאות. יסוד זה מהווה את ליבת ההסכמה של החברה הישראלית, על בסיסו כולנו משרתים את מדינת ישראל במסירות ובהקרבה תחת ממשלות מכל גוני הקשת הפוליטית", נכתב במכתב שנשלח לרמטכ"ל, מפקד חיל האוויר וחברי הכנסת. 

אחד הטייסים שהודיעו על הפסקת ההתנדבות, סיפר הערב ל"מעריב": "זה היה תהליך ארוך. היו רבים שרצו להודיע כבר מזמן. בלמנו אותם. עיכבנו גם את ההודעה של המטה המבצעי, עד אתמול. החזקנו את כולם בשיניים. עד הרגע האחרון התפללנו שזה ייחסך מאיתנו. היה לנו ברור שזה יהיה רגע נוראי לכולנו. לא רצינו לברוח מאחריות, אבל אנחנו מבינים את ההשלכות ואת ההשפעה שלנו ואת פוטנציאל הכוח שיש לנו".