השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, ביקר הבוקר (חמישי) בהר הבית לרגל תשעה באב ומסר הצהרה בה הכריז כי "כולנו אחים, האחדות חשובה". בסביבתו של השר מבהירים כי עלייתו תואמה עם ראש הממשלה נתניהו: "אין הפתעות". בתוך כך, 16 מבקרים יהודים נעצרו בחשד שהרפו את כללי הביקור במקום ולא נשמעו להוראות השוטרים במקום. משרד החוץ הירדני גינה: "עלולות להיות לכך השלכות מסוכנות".

במקביל, גם משרד החוץ הטורקי גינה: "אנו קוראים לרשויות הישראליות לנקוט באמצעים הדרושים בצורה רצינית כדי לרסן את הפרובוקציות הללו המפרות את קדושת מסגד אל-אקצא ומעמדו ההיסטורי על בסיס החוק הבינלאומי, ולמנוע הסלמה".

במהלך ביקורו, מסר השר בן גביר: "ביום הזה, במקום הזה, חשוב תמיד לזכור - כולנו אחים. ימין, שמאל, דתיים, חילונים. כולנו אותו עם. וכשמחבל מסתכל מבעד לחלון, הוא לא מבדיל בינינו ומפריד בינינו. האחדות חשובה, האהבת ישראל חשובה. המקום הזה, זה המקום הכי חשוב לעם ישראל שבו אנחנו צריכים לחזור ולהראות את המשילות שלנו", אמר בן גביר.

גם השר יצחק וסרלאוף שהה כחצי שעה בהר הבית מלווה באבטחה כבדה של המשטרה ויחידת מגן. מטעמו נמסר כי במהלך הביקור נרשם אירוע חריג: בעת ביקורו של השר וסרלאוף בהר הבית, זרק מחבל ערבי אבן לעבר הקבוצה בה השר נכח. הזורק ברח לכיוון המסגד והמשטרה הסתערה לכיוונו.