שר התרבות והספורט מיקי זוהר ('הליכוד') התראיין הערב (שבת) ברשת 13 והתייחס לנושא חקיקת הרפורמה המשפטית והשסע החברתי, כמו גם לקריאות של פוליטיקאים שונים ללכת לממשלת אחדות רחבה. 

"נגביר עד שנחזיר את ישראל להיות דמוקרטית": המחאה נגד הרפורמה נמשכת
פשרה? "מי שמפנטז על ח"כים שיצביעו נגד ההפיכה, מוטב לו שיתעשת"

באשר לעתירות נגד חקיקת ביטול עילת הסבירות בהן עתיד לדון בג"ץ, אמר: "הממשלה מתחייבת לכבד את החלטות בג"ץ, כפי שכיבדנו בעבר, בדיוק כפי שאנו מצפים מביהמ"ש העליון לכבד חוקי יסוד, כך הייתה המשוואה לאורך כל השנים. נכבד את כל החלטות בית המשפט, בית משפט הוא גוף חשוב בדמוקרטיה הישראלית, יחד עם הממשלה והכנסת, אבל ביהמ"ש חייב להמשיך לכבד את העיקרון לפיו לחוקי יסוד יש מעמד של חוקה, ואני מקווה שהדבר הזה חלילה לא יופר. עמדתו של נתניהו ברורה, לאורך כל שנות כהונתו כראש ממשלה הוא תמיד כיבד את החלטות ביהמ"ש, ואנו לא נשנה את המשוואה, אבל באותה נשימה - מאוד מקווים, שלא ניקלע לסיטואציה חדשה שבה ביהמ"ש פוסל חוק יסוד, זה דבר שלא קרה מעולם".

בכל הנוגע למחלוקות סביב הרפורמה המתוכננת במערכת המשפט, ציין: "אני שומע את הרחשים, אני לא מקבל את זה ש'שברנו את המדינה', כיוון שכשאני מסתובב ברחוב, על כל בן אדם שאומר לי תעצרו את החקיקה, אדם אחר אומר תמשיכו, מה שאומר שהעם חצוי לחלוטין. הסקרים לא קשורים לרפורמה או לא רפורמה, זה קשור למצב במדינה, המצב במדינה הוא מצב שגורם לאנשים לחשוש, וכנראה שבצדק, יש רבים וטובים שרוצים את הרפורמה ויש כאלו שלא רוצים אותה, תפקידנו הוא לאחד את הקרע, אנו רוצים להמשיך לחוקק בהסכמה רחבה".

זוהר הפנה אצבע מאשימה כלפי האופוזיציה: "מבחינה פוליטית נוח לאופוזיציה ההפגנות הללו, אבל מעל הכול, מלבד לגחמות הפוליטיות הקטנות יש פה מדינה לנהל, יש פה מדינה שצריך לעשות הכול כדי לטפל ביוקר המחיה ובביטחון שלה, ואם לא יהיה שיתוף פעולה מצד האופוזיציה האחריות היא גם עליה".

לסיום, נשאל לגבי האפשרות של כניסתו של יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, לממשלת נתניהו, והשיב: "בשום שלב לא נתנו יד לחרמות, וכל מי שרוצה להצטרף לממשלה הזו על פי קווי היסוד שלה היה יכול להצטרף בין רגע, לצערי היו שבחרו להחרים את הקואליציה הזו, ואנו במצב של קואליציה צרה. אנחנו רוצים קואליציה עם קווי יסוד ימניים, ואנו יודעים שבני גנץ מאוד אוהב את שהייתו באופוזיציה משום שכך הוא מתחזק פוליטית, ולכן אנחנו לא אופציה מבחינתו. אנחנו לא מוכנים לחרמות, אם גנץ מעוניין להצטרף, שיתכבד לנהל משא ומתן על פי קווי היסוד של הממשלה, ושיצטרף".