בסביבת יו"ר האופוזיציה, חה"כ יאיר לפיד, מבהירים הבוקר (שני) בתגובה לפרסום במעריב, לפיו מתנהלים מגעים על הקמת ממשלת אחדות, כי מפלגת יש עתיד לא מתכוונת להיכנס לממשלה כזו בראשות נתניהו. גורמים בסביבת לפיד דחו הבוקר (שני) את האפשרות בשיחה עם מעריב, וטענו כי במפלגה לא חוששים בשלב זה מחבירה של גנץ לנתניהו.

"חיזבאללה מתרגל חדירה ליישובי הצפון": התרחישים שמטרידים את ישראל

כאמור, גורמים בימין ששוחחו עם "מעריב" ציינו כי מתקיימים מגעים להקמת ממשלת אחדות, אך הדגישו כי לא מדובר במגעים עם אנשי מפלגות האופוזיציה, אלא בשיחות פרטיות סגורות עם שורה של גורמים בשמאל ובשמאל־מרכז שמודאגים מהמצב החמור שנוצר בעקבות החקיקה והמחאה נגדה. הללו מעוניינים לפעול להרחבת הקואליציה ולהפיכתה לרחבה יותר ולימנית־קיצונית פחות.

יריב לוין (צילום: רויטרס / רונן זבולון,פול רויטרס)
יריב לוין (צילום: רויטרס / רונן זבולון,פול רויטרס)

לדברי הגורמים בימין שמעורבים בשיחות סגורות אלה, "הגישושים מתנהלים בכמה מסלולים. אחד הראיונות שעלה הוא ממשלת רוטציה, אך הרעיון הזה נשלל על הסף בחוגי הימין. איש בליכוד לא ייתן היום יד לעקרון הרוטציה עם רה"מ ורה"מ חלופי. זה לא יקרה. מה שכן עולה בשיחות אלה ומה שכן בהחלט יכול להיות על השולחן הוא: משרד המשפטים עבור ראש מפלגה מהאופוזיציה שיצטרף.

במקרה זה, השר הנוכחי יריב לוין יקבל תיק בכיר אחר וגם יישאר סגן ראש הממשלה. גם תיק הביטחון על הפרק (אם הקואליציה תנהל משא ומתן עם המחנה הממלכתי, זה מה שיוצע לבני גנץ). אם מחיר האחדות יהיה תיק הביטחון, השר הנוכחי יואב גלנט לא יתנגד למחיר זה".