בדרך לנורמליזציה? חברת "SolarEdge" הישראלית והחברה הסעודית "Ajlan & Bros Holding (ABH)", משתפות פעולה באופן גלוי. שיתוף הפעולה נועד לספק לסעודיה אנרגיה מתחדשת וחכמה, שתסייע לה להפחית עד לסוף העשור הנוכחי את התלות שלה בנפט.

לאור הדיווחים על מגעים לנורמליזציה עם ישראל: איראן מזהירה את סעודיה
סעודיה חשפה: אלו התנאים להסכם שלום עם ישראל

צבי לנדו, מנכ"ל "SolarEdge", מסר: "אנו מתכבדים לקיים את שיתוף הפעולה, ולתמוך במסע של ערב הסעודית לעבר 'חזון 2030'. החברה מחוייבת מחויבת להניע את מעבר האנרגיה הנקייה בקנה מידה עולמי. הדבר יספק למפעלים מקומיים בסעודיה את התמיכה הדרושה, כדי לעבור במהירות מדלקים מאובנים לאנרגיה סולארית נקייה".

נתניהו בהצהרה לקראת ביקור ביידן: "אם אחזור לשלטון אביא שלום עם סעודיה"

בתוך כך, דובר משרד החוץ האיראני, נאסר כנעני, אמר מוקדם יותר היום כי "הסכם נורמליזציה בין ערב הסעודית וישראל יפגע בשלום וביציבות האזורית". את הדברים אמר כנעני על רקע הדיווחים האחרונים, כי ממשל ביידן פועל במרץ כדי לקדם הסכם בין המדינות. 

בריאיון לתקשורת המקומית, הוסיף כנעני כי "מאמציה של ארה"ב לנרמל את היחסים בין ערב הסעודית למשטר הציוני עומדים בראש סדר העדיפויות שלה מזה שנים רבות. ארה"ב התחייבה לתמוך באופן מלא במשטר, ובמסגרת זו היא עושה מאמצים לקרב בין הציונים למספר מדינות באזור". עוד הדגיש כי "מה שקרה בפועל, זה פתיחת ידיו של המשטר הציוני לבצע פשעים נגד האומה הפלסטינית. זאת אנו רואים במיוחד בחצי השנה האחרונה, כשאנו עדים למותם של מאתיים פלסטינים".