גיא פלג שוחח היום (חמישי) בפתח תכניתו המשותפת עם טל שלו ב-103FM על הצילום שבו השר לביטחון לאומי לובש מדים של המשטרה במהלך ביקורו אמש בבסיס מג"ב, ולפגישה שערך עם שוטרי יס"מ בעקבות חקירת מח"ש.

לדבריו של פלג, "ההתרפסות הזאת של קובי שבתאי מביכה קצת בעיניי שזוחל על גחונו כדי לזכות בשנה רביעית - ואותי מביך לא פחות הלוק החדש של השר בן גביר, שלא עשה צבא ולא נראה בכושר. שיחסוך מאיתנו, זה לא הולם אותו. בסוף כל מה שהוא רוצה זה משטרה פרטית ומשמר לאומי ועד שזה יקרה, הוא יעשה כל פעולה כדי להיות המפכ"ל בפועל של המשטרה. המשטרה לא צריכה להיות פוליטי".

אנחנו רואים דרך הצעד הכל כך שערורייתי הזה אתמול. יש חשד לפלילים, אנחנו רואים כל מיני חומרים אבל התמונה הגדולה עדיין לא פרושה לפנינו, יש להניח שהתמונה הרחבה פרושה בפני מח"ש, והחוקרים סבורים שיש חשד לפלילים. זה לא אומר שהקצין הנחקר יורשע כמובן ובמהלך חקירה, השר הולך ותופס עמדה ומנסה לעקר את החומרה שבדברים, ככל שהם נכונים. זה לא מתקבל על הדעת. אם מפקד היס"מ לא הבין את מגבלות הכוח, הוא לא צריך להיות במשטרה. צריך לתת לגורמי החקירה באופן בלתי תלוי לברר את הדברים".

בן גביר בהר הבית (צילום :מנהלת הר הבית)

קובי שבתאי, כמה דברים עומדים לזכותו: המרכזי שבהם הוא שהוא לא מפכ"ל פוליטי - אי אפשר לייחס לו פוליטיקה, והוא ברמה המקצועית אדם שהיה עז נפש. אבל, אנחנו זוכרים את האירוע המשפחתי של בן גביר בהשתתפותו, את הריקודים בכותל, ההיעדרות מחלוקת דרגות לקצינים שהוא העריך בהוראת בן גביר ושורה ארוכה של פעולות אחרות, המשותף לכולם זו התבטלות של המפכ"ל מתוך חולשה".