עורך הדין עופר ברטל שעורר אמש סערה לאחר שאמר ש"נתניהו הוא מרגל איראני" ובהמשך חזר בו מהאמירה, שוחח הבוקר (שלישי) עם ינון מגל וחיים לוינסון ב-103FM על הסערה שהתעוררה בעקבות דבריו וביקש להבהיר שוב: "כולם הבינו שאני לא באמת חושב שהוא מרגל איראני. החסרתי מילה אחת קטנה - כמו", הסביר.

"מזכיר משטרים אפלים": המפגינים זועמים על חסימת אתר הנופש של הזוג נתניהו
בכירי מערכת הביטחון לשעבר תוקפים: "הממשלה מפקירה את חיילי צה"ל בהאג"

"מדובר בכך שאדם כזה גורם לנו נזקים. אין תחום שבו לא נגרם נזק למדינה כתוצאה מהממשלה האחרונה בשמונה חודשים האחרונים. שעה אחרי האירוע, כתבתי שבחירת המילים הייתה מאוד לא מוצלחת, והתכוונתי למטאפורה ולא יותר מזה. מניח שכולם הבינו את זה, אבל נוח להיצמד לשתי המילים הללו. אני מסכים שאמרתי מילים שלא הייתי צריך לומר". 

"צר לי מאוד לראות איך המדינה כל יום נאכלת יותר, כל יום נגרמים לה נזקים יותר גדולים. אמרתי מילים מיותרות ואני חוטף עכשיו, הכל בסדר. הגעתי לקיצוניות רק אחרי שהבנתי שאין לממשלה כוונה לקיים פסקי דין. אין דבר כזה פסק דין בלתי חוקי. בסופו של דבר מי שמחליט הוא בית המשפט. יש לנו כללי משחק במדינה הזו, ואת כללי המשחק חייבים לקיים. פסקי דין מקיימים נקודה, וראש הממשלה הוא הראשון שצריך להגיד זאת". 

ברטל הוסיף ואמר כי "אני מייצג הרבה מאוד אנשים בבית המשפט, אני הרבה פעמים לא מסכים לפסקי הדין. אז מה? מקיימים פסקי דין, ואם לא נקיים, לפי מה נלך? לפי מי שיותר חזק? צריך למנות חבורה של פרופסורים שיישבו על המדוכה, בלי פוליטיקאים, אני בטוח שיגיעו להסכמה על איך מבטלים החלטה של בג"ץ ואיך מבטלים חוק.

"כך צריך להיות בדמוקרטיה שיש בה רשויות מופרדות כמו שצריך. כשמשנים את כללי המשחק כולם, צריך לעשות את זה אחרת בעזרת אנשי מקצוע משני הצדדים. הם יכולים להגיע להסכמות. במקום לסדר את המדינה, אנו הולכים מקיצוניות לקיצוניות".  

הוא סיכם: "כולנו רואים שבחודשים האלה נגרמים נזקים אינסופיים לביטחון וכלכלת המדינה, לחיי המשטר והחברה, כל יום יש פה הצעת חוק פופוליסטית מוטרפת. תמיד אמשיך ללכת למילואים, כל עוד הצבא רוצה בשירותיי". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm