פרופ' עוזי רבי שוחח הבוקר (חמישי) ב-103FM, והתייחס למגעים לנורמליזציה בין ישראל לסעודיה. "לא צריך למהר ולהכריז, אך יש פה משהו עם פוטנציאל גדול מאוד. מבלי להקל ראש בנושא איחוד האמירויות ובחריין, כשמדובר בסעודיה זה משהו כבד מאוד. אם הדלת הכבדה תיפתח, זה מבורך לישראל ולמזרח התיכון כולו", ציין. 

דיווח: ארה"ב וסעודיה סיכמו על קווי מתאר להסכם נורמליזציה; בבית הלבן מכחישים
הפוליטיקאי האמריקאי הבכיר: "הסכם נורמליזציה - ארגון מחדש של המזרח התיכון"

הוא פירט בנוגע לאינטרסים בצד הסעודי: "יש כאן הרבה ידיים וחשדנות הדדית, במיוחד בין ארה"ב לסעודיה. מה שמונח לנגד עיני סעודיה זה איך להביא את ארה"ב לאותה פלטפורמה שהייתה לה, במקרה ואיראן מתחילה להשתולל או אם יש מזרח תיכון עם איראן גרעינית".

עוד הוסיף: "היא לא רוצה להיות חשופה בצריח. בעניין של ישראל יש את הנושא הפלסטיני. אין לי ספק ששלושת הקודקודים של המשולש רוצים בזה, רוצים להביא את זה לידי סיום, אך מבינים שאי אפשר לעשות קפיצת מדרגה אחת. זו הייתה הכי מדינה הכי אנטי ציונית ואנטישמית. שיתוף פעולה עם ישראל מתקיים בהרבה מאוד תחומים, השאלה אם מוציאים את זה לאור. סעודיה היא מדינת נפט, זה לא יישאר לעולם ועד. האמריקנים צריכים לקחת את כל המזרח התיכון למקום אחר. ישראל היא לא האויב של סעודיה, זה הדבר הגדול שנאמר כאן". 

פגישת ביידן והרצוג בבית הלבן (צילום :רויטרס)

יחד עם זאת, רבי טען גם לאינטרס פוליטי מובהק של הנשיא האמריקאי ג'ו ביידן: "אחד הדברים שמניעים את ממשל ביידן, שצריך את השקט במזרח התיכון בשביל השנה האלקטורלית הקרובה. הוא לא יכול להעביר דברים כאלה בקונגרס. לכן אני חושב שיש כאן בעיה מאוד חזקה. לדעתי ישראל תצטרך בכל זאת להבין שהזמן רץ. סעודיה בעיניי עושה את החשבון של איראן, אבל ישראל צריכה לבדוק את הדברים ולצאת עם משהו יצירתי".

לסיום, הרחיב בנוגע להשפעה שתהיה לנורמליזציה עם סעודיה על ישראל: "ישראל צריכה להיות חכמה. כל המהלך הזה הוא מהלך שאם היא תופרת גם את עצמה אליו, היא מעבירה את עצמה פאזה. סעודיה היא לא עוד מדינה ערבית. הדבר הכי גדול שהוא אצבע בעין עם איראן זה שסעודיה עושה נורמליזציה עם ישראל ומ חיבה את הסכמי אברהם. הפוטנציאל פה גבוה, גם נתניהו, גם סלמאן וגם ביידן רוצים בכך. זה מסוע מאוד חשוב למזרח התיכון עבור ישראל ועבור המזרח התיכון עצמו". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM.