פרופ' מרדכי קרמניצר, עמית בכיר במכון הישראלי לדמוקרטיה, התראיין הבוקר (ראשון) בתוכניתם של דוד פורר ויריב אופנהיימר ב-103FM על רקע דיון שופטי בג"ץ הצפוי בנושא החוק לצמצום עילת הסבירות: "הרעיון שהרוב הוא העם הוא רעיון נפסד", טען.

רעידת אדמה פוליטית: הצעת החוק לצמצום עילת הסבירות אושרה במליאה

עוד הוסיף: "הפוסק האחרון הוא מהלכים ופינג פונג בין הרשויות השונות. מה קורה אם לרוב לא מתחשק לכבד את זכויות המיעוט? בית המשפט נזהר כמו מאש מלהתעסק בשאלות פוליטיות. האם יש קצה יותר מהקצה הזה? איך מישהו יכול לטעון ברצינות שבגלל העובדה שמצמידים לחוק את המילה יסוד, הוא הופך להיות משוריין מפני כל ביקורת? מי יכול להסכים לגישה האבסורדית הזו?".

לדבריו, "גם אם הרוב בכנסת, בכל רוב, יחליט שמדינת ישראל חדלה להיות מדינתו של העם היהודי, או חדלה להיות דמוקרטית, בין אם במפורש ובין אם בצעדים שחונקים את הדמוקרטיה, דבר הרוב לא צריך להיות הדבר הקובע. זה לא מתקבל על הדעת. הרוב הוא רוב והעם הוא עם, ועקרונות היסוד של המדינה הם שזו מדינה בה העם היהודי מממש את זכותו, ושהיא מדינה דמוקרטית. את הדבר הזה שום רוב לא יכול לשנות".

לסיום, הביע תקווה: "למרות הדיבורים המתלהמים, אני לא חושב שכשנגיע לרגע האמת, ממשלה בראשות נתניהו תגיד שהיא מצפצפת על פסק דין של בית המשפט. הדבר הזה בו שלטון מחליט לצפצף על חוק מוציא את ישראל ממועדון מדינות החוק". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM