יו"ר סיעת הציונות הדתית חה"כ שמחה רוטמן פנה הבוקר (ראשון) לשר הביטחון יואב גלנט בעקבות מצגת מקורס מפקדי גדודים (פו"מ 'אלון') בה נעשתה השוואה לדבריו בין תנועת הציונות הדתית לבין ארגון הטרור חמאס.

על רקע המחאה הצפויה: נתניהו דחה את חופשתו ביישוב רמות
משפטן בכיר: "כששלטון מצפצף על חוק, הוא מוציא אותנו ממועדון מדינות החוק"
 
בשקופית שהוצגה למפקדי צה"ל נכתב: "מראשית שנות ה-90' של המאה הקודמת ועד ימינו אנו, נעה הלאומיות הדתית מן השוליים אל המרכז והפכה להגמוניה החברתית, התרבותית והפוליטית החדשה. אמירה זו נכונה לגבי הציונות הדתית בישראל וכן לגבי הלאומיות-הדתית האסלאמית הפלסטינית אשר באה לידי ביטוי מוסדי בעיקר בתנועת החמאס". 

לדברי חה"כ רוטמן "דובר צה"ל אישר את נכונות הפרסום והתנער מהמוצג בשקופית אך בכך לא די." 

בפוסט שפרסם רוטמן בפייסבוק, כתב: "אין לתאר את עוצמת השפלות המוסרית והעזות הנדרשת בכדי לייצר תוכן מסית זה, ולהציגו אל מול שדרת הפיקוד העתידית של צה"ל, הבנויה במידה לא מועטה מבני הציונות הדתית עצמה."

עוד הוסיף: "הדבר מעלה תמיהה אם לא מדובר בקצה קרחון של תופעה בעלת ממדים רחבים ועמוקים יותר, של הסתה שיטתית כנגד מגזר שלם, תורם ומוביל במדינת ישראל, וכאמור גם בצה"ל עצמו בתפקידי שירות משמעותי לחימה ופיקוד". 

חה"כ רוטמן חתם את פנייתו לגלנט בדרישה "כשר הביטחון של מדינת ישראל, האמון גם על כבודם ומעמדם של בני הציונות הדתית בצה"ל, ועל הוצאת הפוליטיזציה מצה"ל אשר פוגעת בראש ובראשונה בצה"ל עצמו ובערך הרעות ולכידות השורות, להורות על תיחקור עומק והסקת מסקנות ברורות כלפי האחראים."