המשבר בין הממשלה להנהגת צה"ל ממשיך להחריף, לאחר שאתמול (שני) פרסם יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, מתקפה נגד הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי. אלוף במיל' יצחק בריק התייחס לאירוע בריאיון ל"כאן חדשות" ואמר כי "ברגע שראש הממשלה שותק, זו הסכמה בשתיקה וזה דבר חמור מאין כמותו".

יאיר נתניהו שיתף פוסט נגד הרמטכ"ל: "הכושל בתולדות צה"ל" - כך השיב גלנט
שר מעוצמה יהודית: "יחד עם האהבה לצבא, לפעמים צריך לתת ביקורת"

האלוף במיל' מתח ביקורת על אי מעורבותו של נתניהו בהרגעת הרוחות. "ברגע שבן של ראש הממשלה אומרים דברים כאלה חמורים היה צפוי ומתבקש שראש הממשלה ייצא לתקשורת ויגיד שהוא לא מקבל את מה שבנו אמר".

בריק התייחס גם למתקפות חברי הקואליציה על בכירי מערכת הביטחון ואמר: "תשמעו מה השרים אומרים, הם יוצאים נגד ראש שב"כ והרמטכ"ל, וכרגע מקורבים לראש הממשלה אומרים שכל התהליך של אי כשירות בא להפיל את הממשלה ולהבהיל את הציבור. הם פוגעים ברקמה הדקה של האמון ההדדי".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

אתמול, כאמור, שיתף נתניהו הבן בחשבון הפייסבוק שלו פוסט שבו נכתב "אל תסתנוור מהכותרות בעיתונאים רא"ל הלוי, במבחן ההיסטוריה, כשהערפל יתפזר והאבק ישקע, אתה מר הלוי תיזכר כרמטכ"ל הכושל וההרסני בתולדות צה"ל ומדינת ישראל". שר הביטחון יואב גלנט השיב: "הרמטכ״ל רא״ל הרצי הלוי הוא אחד מהקצינים המצטיינים שפגשתי בכל שנותיי בצה״ל ובמערכת הביטחון - מפקד אמיץ, ישר, ענייני, קר רוח, מעמיק ושקול. אזרחים רבים במדינה חבים לו את חייהם. עם ישראל זכה שבשעות מורכבות אלו הרמטכ״ל הלוי מוביל את צה״ל".

את ההודעה ששיתף יאיר נתניהו, כתב חבר רשימת הליכוד, ארז תדמור. עוד נכתב בהודעה כי: "הרמטכ"ל כבר חצי שנה עומד מנגד. ‏חצי שנה שמשרדי פרסום ובריונים מתוקצבים היטב מסיתים ומדיחים לסרבנות ולאיומי סרבנות, ואתה רא"ל הרצי הלוי לא עשית דבר. ‏לא רק שלא שפטת ולא הדחת אפילו אחד מהמארגנים והמסיתים, אלא שנכנעת להם והפכת לשגריר הסרבנים שדורש מהממשלה להיכנע להם. עשית זאת בחודש מרץ ואתה עושה זאת שוב כעת".

מספר שעות לאחר מכן, כתב ראש הממשלה בנימין נתניהו: "מדינת ישראל עומדת בפני אתגרים גדולים וכראש ממשלת ישראל אני פועל לילות כימים יחד עם שר הביטחון, הרמטכ״ל, בכירי צה״ל וזרועות הביטחון, כדי להבטיח יחד את ביטחון ישראל בכל מצב".