שר הביטחון יואב גלנט תקף וגינה היום (שלישי) בחריפות את דבריו של השר דודי אמסלם ואמר: "פונה לנבחרי הציבור - אם אינכם מתאפקים, תתקפו אותי, את שר הביטחון, אני ממונה על הרמטכ״ל ומפקד חיל האוויר. הוציאו את צה״ל מהדיון הפוליטי, זהו כלי המגן המקנה חיים לעם ישראל".

נתניהו וגלנט במסלול התנגשות: "אני מצפה משר הביטחון להגיד - אני מתפטר"
גלנט תקף את חברי הכנסת שתקפו טייסים: "אם יש לכם חלופה, תעדכנו"

בתוך כך, סיעת ש"ס פרסמה הודעה לפיה "יו"ר ש"ס הרב אריה דרעי שותף למאמצים של ראש הממשלה נתניהו ופועל יחד איתו להביא את המשך חקיקת הרפורמה בהסכמה, מתוך תקווה שבצד השני ימצא אדם אחראי עם נכונות להגיע להסכמות".

כאמור, דבריו של גלנט מגיעים לאחר דבריו החריפים של אמסלם שתקף: "יש מרד בתוך צה"ל, בכל צבא רגיל מטפלים במורדים - כמו שצריך לטפל במורדים" ובנו של ראש הממשלה, יאיר, ששיתף בחשבון הפייסבוק שלו פוסט שבו נכתב "אל תסתנוור מהכותרות בעיתונאים רא"ל הלוי, במבחן ההיסטוריה, כשהערפל יתפזר והאבק ישקע, אתה מר הלוי תיזכר כרמטכ"ל הכושל וההרסני בתולדות צה"ל ומדינת ישראל".

על דבריו של נתניהו, השיב גלנט גם כן וכתב: "הרמטכ״ל רא״ל הרצי הלוי הוא אחד מהקצינים המצטיינים שפגשתי בכל שנותיי בצה״ל ובמערכת הביטחון - מפקד אמיץ, ישר, ענייני, קר רוח, מעמיק ושקול. אזרחים רבים במדינה חבים לו את חייהם. עם ישראל זכה שבשעות מורכבות אלו הרמטכ״ל הלוי מוביל את צה״ל".

אתמול דווח "במעריב" כי המתיחות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון גלנט תגמר לבסוף בפיצוץ. "אני לא יודע אם באותם מאפיינים של 'ערב גלנט 2', אבל אנחנו מאוד קרובים לדבר הזה. מי שמתאר לי את הסיטואציה בימים האחרונים של השיחות, משיחת הנזיפות שפרסם ספי עובדיה ועד השיחה האחרונה, מדבר על מתיחות מאוד גדולה ותחושה מסוימת של מחנות - צד אחד צד שכולל את נתניהו וראש המל"ל צחי הנגבי, ומנגד, בצד השני של השולחן נמצא הרמטכ"ל. גלנט עצמו יותר קרוב בעמדותיו לרמטכ"ל, גם לגבי שיקוף תמונת המצב וגם לגבי הצורך לכנס את הקבינט", אמר הפרשן הצבאי של מעריב טל לב רם  ב-103FM.

עוד הוסיף: "ממה שאני שומע בימי האחרונים, שאם משהו בסופו של דבר ידרוש ממנו החלטות משמעותיות, מבחינתו - ביטחון המדינה יהיה קודם לשיקול פוליטי. אני לא יודע אם אנחנו מתקרבים להתפטרות, אבל נדמה לי שכל מי שמבין, מזהה שהמתיחות בין נתניהו לבין שר הביטחון גלנט הולכת ועולה. ברור לכולנו שביקורת היא ביקורת לגיטימית גם על הצבא, הוא אינו פרה קדושה. אבל מי שרואה את התהליך של הימים האחרונים, ממפקד פיקוד המרכז, דובר צה"ל, מפקד חיל האוויר, נדמה לי שמבין את הדבר הזה".