ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (שבת) לפיגוע הירי בחווארה, בו נרצחו שני ישראלים, ואמר: "אני שולח תנחומים למשפחת שני הנרצחים, אב ובנו, שחייהם נגדעו בצורה כל כך אכזרית ונפשעת במהלך השבת. כוחות הביטחון פועלים במשנה מרץ כדי להשיג את המרצח ולבוא איתו חשבון, בדיוק כפי שעשינו עם כל המרצחים עד כה".

גם נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס לפיגוע: "שבת עצובה שמסתיימת עם כאב גדול על שני נרצחים, אב ובנו, בפיגוע קשה בחווארה. סמוך ובטוח שצה״ל וכוחות הביטחון ישימו ידם בנחישות על המרצח המתועב. אסור לנו לתת לטרור לנצח אותנו".

שר הביטחון יואב גלנט: "בסיכום הערכת מצב הנחתי הערב את כוחות צה״ל ושב״כ להגביר מאמץ בפעולות ההגנה על הצירים והיישובים ביהודה ושומרון, ולעשות את כל הנדרש כדי ליירט את המחבל. שולח את תנחומיי למשפחת הנרצחים, אב ובנו, שנרצחו באכזריות בלתי נתפסת. נגיע אל המחבל ונמצה איתו את הדין".

הרמטכ''ל בזירת הפיגוע בחווארה (צילום: דובר צה''ל)
הרמטכ''ל בזירת הפיגוע בחווארה (צילום: דובר צה''ל)

שר החינוך יואב קיש: "פיגוע מזעזע מוקדם יותר בחווארה, מבקש לשלוח תנחומים למשפחתם של הנרצחים ומכריהם בשעה קשה זו.
אב ובנו שכל חטאם הוא שיהודים הם. יהי זכרם ברוך. אני בטוח שכוחות הביטחון ימשיכו לעשות כל שנדרש על מנת להגן על אזרחי ישראל ויבואו חשבון במהרה עם המחבל המתועב".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "בצער רב קיבלתי את הידיעה על אב ובנו הי"ד שנרצחו באכזריות על ידי מחבלים צמאי דם יהודי. ברגעים הקשים האלו הלב על המשפחה. מחבק ושולח להם את תנחומיי מעומק ליבי. סומך על כוחות הביטחון שברגעים אלו רודפים אחר המחבל המתועב -  שיגיעו אליו וימצו איתו את הדין".

במקביל, ראש האופוזיציה יאיר לפיד, התייחס גם הוא לפיגוע וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "את השקט של שבת הפר פיגוע קטלני ונתעב בחווארה. שני נרצחים, אב ובנו. משפחה אחת שמצטרפת למעגל השכול הנורא. אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחה ולחברים בשעתם הקשה. כוחות הביטחון ישיגו את המחבל הנתעב ושולחיו. בטרור יש לטפל ביד קשה, בהתמדה ובנחישות". 

חבר הכנסת בועז ביסמוט כתב: "שוב אנו מתבשרים, בעת מנוחת השבת, על יהודים שאיבדו את חייהם בידי בני עוולה אכזריים. שולח בשעה קשה זו תנחומים עמוקים למשפחה ולחברים. נעשה צדק, ידם הארוכה של כוחות הביטחון תגיע למרצחים".

זירת הפיגוע בחווארה (צילום: דובר צה''ל)
זירת הפיגוע בחווארה (צילום: דובר צה''ל)

ח"כ דן אילוז (ליכוד): "עם צאת השבת, אני מזועזע מהפיגוע המחריד שהתרחש היום בחווארה. ליבי עם המשפחות היקרות שאיבדו את היקרים להם מהכל. זו היא עוד תזכורת לצורך לשקם את ההרתעה ולממש את הריבונות שלנו על כל חלקי הארץ. אני מחזק את כוחות הביטחון בפעילותם ודורש מהדרג המדיני לקדם פעילות נרחבת לשיקום ההרתעה, ולא רק תגובה נקודתית".

כאמור, שני ישראלים בני 60 ו-29, אב ובנו, נורו למוות בפיגוע ירי בחווארה. חובשים ופראמדיקים של מד"א בשיתוף כוח רפואה של צה"ל שהגיעו למקום העניקו להם תחילה טיפול רפואי במקום וביצעו פעולות החייאה, אולם מאוחר יותר נקבע מותם. עקב הפיגוע שר הביטחון יואב גלנט יקיים הערכת מצב עם בכירי מערכת הביטחון.

על פי ההערכות, שני הנרצחים שהו בחווארה משעות הבוקר המוקדמות. הם עמדו ליד הרכב שהיה בשטיפה, ואז המחבל הגיע אליהם, ירה מטווח קצר מאוד ונמלט. כוחות צה"ל פתחו במרדף אחר סייענים ופרסו חסמים במרחב העיר שכם ובאזורים אחרים. גדוד סיור של גבעתי מתגבר את האזור כשברקע עדיין התרעות רבות בשטח.