מבקר הפנים של הליכוד, עו"ד שי גלילי, הסביר היום (שלישי) בכאן ב' מדוע הוחלט לא להרחיק את פעיל הליכוד רמי בן יהודה, בעקבות התבטאויותיו השנויות במחלוקת, זאת לאחר שאיים על בנה של התובעת במשפט נתניהו, עו"ד ליאת בן ארי, במהלך שידור בפייסבוק.

"לא שליח של ביבי ולא צריך את התודה ממנו": רמי בן יהודה עונה למבקריו

לדבריו, "יש הבדל גדול בין אחד שישב בבית לבין אחד שרצה להיטיב עם מחנה הימין". 

גלילי נשאל האם המצב היה שונה במידה והיו מקללים בסלון ולא עושים את זה במסגרת הפגנה, וענה: "עדיין הייתי מתנגד להרחקה במצב כזה בגלל חוסר המידתיות". 

עוד הוסיף: "השיקולים לא פוליטיים, הם ערכיים לנוכח מבחני המידתיות, זו לא השקפה פרטית שלי. כשמסתכלים על זה צריך להסתכל על ההקשר שבו זה קרה". 

לטענה כי לעזור לראש הממשלה בנימין נתניהו זה 'לא ערך אלא שיקול פוליטי', אמר: "אני לא חושב שמישהו מהם עזר לנתניהו, אני קורא לזה עזרה למחנה הימין, וצריך לזקוף את זה לטובתם. צריכה להיות איזושהי סנקציה, אני מדבר על סוג הסנקציה. לדעתי התנערות, נזיפה, אזהרה, אפשר כרטיס צהוב ולא כרטיס אדום והרחקה מהמפלגה או דבר כזה". 

לטענה הנוספת כי לא מדובר בסנקציה, סתר: "נזיפה זה לא סנקציה? יש קשת של אפשרויות, ולא הולכים מיד כמוצא ראשון לצעד של הרחקה, ובטח לא בנסיבות כאלו. אני לא זוכר מפלגה אחרת שהרחיקה על התבטאויות של פעילים שלה. הייתה חברת כנסת אחרת שאמרה שזכרון יעקב צריכה להישרף, ואף אחד לא חשב להרחיק אותה מהמפלגה. רק בליכוד יש צדקנות יתר שבה בגלל לחץ תקשורתי מוכנים להקריב קורבן".