ח"כ טלי גוטליב (הליכוד) התראיינה היום (שלישי) בתוכניתו של גדי נס ברדיו צפון 104.5FM, והתייחסה למתיחות הביטחונית בעקבות הפיגועים האחרונים והעבירה ביקורת על ההתנהלות הממשלה.

עימות חריף בקואליציה: "אם יש ביקורת - נכון לא להשמיעה בתקשורת"
"תהפוך את השולחן כבר": ראש מועצת שומרון במסר לנתניהו לאחר הפיגוע

"מצד אחד זה שובר וקורע אבל זה מקומם", אמרה גוטליב בפתח דבריה, "לפעמים אני תוהה לעצמי אם לא היה עדיף שתהיה ממשלת שמאל כדי שיהיה לי למי לבוא בטענות. אני חלק מהכוח הקואליציוני ואני מצפה להתנהלות של יד נוקשה הרבה יותר אחרי כל פיגוע. אין לי טענות למערך הצבאי, אבל זה לא מספיק. הקבינט והממשלה צריכים להוריד הוראות לצבא".

"מבחינתי חווארה זה מעוז של מחבלים", הוסיפה, "לא יעלה על הדעת שיש פיגוע ולא סוגרים את המקום. למחבלים אין ערך לחיים, העובדה שכל מחבל הוא בכלא או בקבר זה מצוין - אבל זה לא מעניין אותם. אם לא יאפשרו לי לשלול זכויות ממשפחות, ושכנים של מחבלים - אז זה ימשיך. אצלם זה אידיאל, אדם מחווארה יכול להסתובב בתל אביב ולא יקרה לו כלום, אבל אנחנו נכנסים לחווארה... אין שם חברים, הם רוצים אותנו בים". 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

בנימין נתניהו, יואב גלנט בזירת הפיגוע בהר חברון (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
בנימין נתניהו, יואב גלנט בזירת הפיגוע בהר חברון (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

לאחר מכן אמרה גוטליב כי "השנאה שמניעה את האויב שלנו, הלוא הוא החמאס בדרום, הג'יהאד האיסלמי, חיזבאללה, אלה שלוש חזיתות של אנשים שמונעים משנאה תהומית שהיא חלק מאג'נדה דתית. אין אפשרות לשנות את זה, הם לומדים במסגרות לימוד את השנאה ליהדות שאני לא יכולה לתפוס לצד אפס קדושת החיים. הם מהללים שהידים, מהללים את המחבלים הטרוריסטים הסדיסטיים הללו שיורים בגננת לעיני ביתה. לכן אני אומרת שרוע יענה בכוח והרבה כוח".

"צבא ההגנה לישראל הוא לא צבא שיש לו מדינה, אלא אנחנו מדינה שיש לה צבא. ומי שמתווה את הדרך, המדיניות והמטרות זאת אך ורק הממשלה, היא קובעת מה המטרה ומתי יוצאים למבצע כזה או אחר. בחומת מגן, שחיסלו את המנהרות וקיצצו את כוחות חמאס כמעט לאפס - הצבא הזהיר ואמר שיהיו ארבעים אלף, ולא היו. הממשלה החליטה לפעול למרות הערכות המודיעין והחלטת הצבא", ציינה.

"דובר צה"ל לא עושה שימוש במושגים פלסטינים, מחבלים, כדי שלא נזכור שהפלסטינים הם האויב שלנו, אבל לנערי הגבעות אין לו בעיה לקרוא טרוריסטים", טענה גוטליב, "אבל לא הייתה לו בעיה להאשים את נערי הגבעות שהגנו על עצמם אחרי שפצפצו את מוחו של אחד מהם והוא יורה לעברם, לא הייתה לו בעיה להוציא הודעת דוברות שנסמכת על מקורות פלסטינים בלי לדייק אותם עם מקורות יהודים, זה אבסורד שאין לתאר. דובר צה"ל הוציא פרסומים בערבית שקוראים לערביי ישראל להיכנס לשטחי ישראל, זה נראה נורמלי?".

לסיום גוטליב אמרה על גל הפיגועים: "מעבר למעורבות של איראן, האויב רואה אותנו בחולשתנו. הפילוג בעם, האמירות הקשות של אנשי הצבא, תמות נפשי עם פלישתים מבחינתם, אז אותם פלישתים מכים בנו עכשיו. אני לא מפחדת לקרוא ליד חזקה, נוקשה ועוצמתית. מפלגת הליכוד והממשלה הם ממשלת ימין, ומי שחושש לדבר כך אני מטילה ספק בימניות שלו. אנחנו ניזום פעולות. האויב שלנו רוצה אותנו בים ואם נמשיך לדבר בשפה מערבית מלטפת הוא ימשיך לזנב בנו, אנחנו נדבר אליו בשפתו שלו - שפה של כוח יזום".