מחלוקת פנימית: על רקע סערת העברת הכספים לרשויות הערביות, נראה כי לאחרונה התפתחה מחלוקת בין השניים שרצו יחדיו בשתי מערכות הבחירות האחרונות - שר האוצר בצלאל סמוטריץ' והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. אמש (ראשון) התקיימה ישיבה של סמוטריץ' עם ראשי הרשויות הערביות, אותה ארגן, אולי באופן מפתיע, ראש השב"כ רונן בר, בסוגית העברת התקציבים. 

"דרישה קואליציונית של מנסור עבאס": עימות חריג בין משה ארבל לסמוטריץ'
סמוטריץ' לא חוזר בו מהקפאת התקציבים, אך נתניהו מתחייב: "הכספים יעברו לחברה הערבית"

עם זאת, השר לביטחון לאומי התנגד לקיום הפגישה, ולא לקח בה חלק. מקורבים לבן גביר הסבירו את עמדתו: "לאחר ישיבת הממשלה מסתמנת ההחלטה להעביר את הכספים כבר בשבוע הקרוב, ומאחר והוא סבור כי בפרק זמן הזה לא תוכל להתבצע בקרה לניתוב הכספים, הוא לא רוצה לתת יד ולתת חלק בהחלטות והתנהלות מסוג זה, לאחר שלכאורה הובהר כי הכספים התגלגלו לידי ארגוני פשיעה".

בצלאל סמוטריץ' על יוקר המחייה: "קיבלנו ירושה איומה, אין לי פתרונות קסם". ערוץ הכנסת (צילום :ערוץ הכנסת)

אותם גורמים אף הוסיפו כי "השר בן גביר מקווה ומאמין שחברו לממשלה שר האוצר סמוטריץ', יעמוד על דרישותיו להעביר את הכספים תחת בקרה ופיקוח". כזכור, עימות חריג התפתח בתחילת החודש בין שר האוצר לשר הפנים משה ארבל. האחרון שלח לשר האוצר מכתב בו ביקש לשחרר תקציבים עבור הרשויות הערביות, אך מלשכתו של סמוטריץ' נמסר כי הכספים הללו מוקפאים.

משלכת שר האוצר סמוטריץ' נמסר בתגובה כי "אנו נבהיר שמדובר בדרישה קואליציונית של מנסור עבאס מהממשלה הקודמת, ובתוספת שקידמה איילת שקד למנסור עבאס בתור שרת הפנים מעבר למענקי האיזון. הכספים הללו מוקפאים עד שתהיה בדיקה ומנגנוני פיקוח".