השר וסגן ראש העיר לשעבר אסף זמיר הודיע היום (שני) על חזרתו לזירה המוניציפלית וחבירתו לראש העיר רון חולדאי.

האופי הליברלי ויוקר המחיה: מה חושבים המועמדים לראשות עיריית ת"א? | כתבה ראשונה בסדרה

כזכור, לפני מספר שבועות דיווח עמית סגל בחדשות 12 כי חולדאי אמור לפרוש מתפקידו ב-2027, בפתח השנה החמישית לקדנציה ולהעביר את התפקיד לזמיר. הדבר אפשרי מכיוון שלפי החוק אם ראש עיר מכהן פורש מתפקידו שנה ומטה לסיום הקדנציה לא נדרש קיום בחירות והוא יכול למנות את עוזרו.  

אורנה ברביבאי באירוע הכרזתה על התמודדות בבחירות לראשות עיריית תל אביב. צילום: אבשלום ששוני
"חזרתי למדינה שנמצאת במאבק, עם חברים שמפחדים מהעתיד ומתחילים לחשוב על מדינות אחרות בהן יגדלו את הילדים, והתחלתי לפסוע את צעדיי הראשונים, לראשונה כמעט בחיי הבוגרים, כאדם פרטי. ואז רון חולדאי קרא לי לפגישה והציע שנרוץ יחד, בשילוב כוחות ובהנהגה משותפת - רון בראש ואני ממלא מקומו. יחד עם חברי סיעת תל אביב 1 והחברים שיצטרפו מרוב העיר- זהו איחוד כוחות שמהווה בשורה אמיתית לעיר שלנו וכמו שאני מאמין נדרש עכשיו יותר מתמיד", כתב זמיר.

"אני נשבע לכם, הדבר האחרון שתכננתי לעצמי כעת זה לחזור לתפקיד שמילאתי במשך עשר שנים, אבל אני מרגיש שאנחנו נמצאים בתקופה בה כל מי שיכול לתרום ולהשפיע במגרש הציבורי מחויב לעשות זאת. ואני אוהב את העיר שלנו אהבת נפש, זה לא השתנה אפילו קצת. למעשה, בישראל של 2023 אני אוהב את תל אביב יותר מאי פעם", הוסיף.

ראש העיר חולדאי הגיב לחזרתו של זמיר: "ברוך הבא אסף. אני רואה באסף דור ההמשך בעיר וכמי שמכיר, חי ונושם אותה. אסף היה סגני בעבר ומאז צבר ניסיון רב כחבר כנסת, כשר בממשלה וכקונסול, והחל מהיום הוא שותפי לדרך. ביחד, נשמור על תל אביב מול מי שמנסים להחריב את הדמוקרטיה והחופש שלנו".

המועמדת המובילה מלבד חולדאי, אורנה ברביבאי, צייצה בעקבות החיבור: "מי שחושב שתל אביב היא משהו ששני גברים מעבירים בירושה בדילים אנטי דמוקרטיים, איבד כנראה כל קשר עם המציאות ועם מה שהעיר הזו מייצגת".

לפני כניסתו לכנסת, שימש זמיר כסגן ראש העיר תל אביב וב-2018 התמודד לראשות העיר, אך הפסיד לראש העיר חולדאי לאחר שזכה ל-33.9% מהקולות לעומת 46% לחולדאי. סיעתו, רוב העיר, התחזקה במועצת העיר מ-4 מנדטים ל-6 מנדטים, ובכך הפכה לסיעה השנייה בגודלה במועצה.