פנייה חריגה: ארגון "מוסדות" הגיש פנייה לראשי האופוזיציה, בדרישה להודיע פומבית כי לא ינהלו שיחות עם הנשיא יצחק הרצוג, בכל הנוגע לחקיקה המשפטית שמובילה הממשלה. הטענה העיקרית אותה הם מציגים, היא בנוגע ל"מעורבותו הנמשכת והפעילה של הרצוג בהכשרת הרפורמה, תוך שהוא מקדם חקיקה הפוגעת באופיה הדמוקרטי של ישראל ומעניק לגיטימציה ציבורית ליוזמות הקואליציה בנושא". הפנייה הוגשה באמצעות עו"ד עמירם גיל.

בצל משבר הכשירות: הנשיא הרצוג נפגש בחשאי עם טייסים ומילואימניקים
הרצוג למפגינים נגד הרפורמה: "חלק מכם לא נתן סיכוי למו"מ"

"בפני הנשיא הרצוג עמדו בחודשים האחרונים אין ספור הזדמנויות להתייצב בבירור לצד הדמוקרטיה, אך הוא בחר שלא לעשות כן. ושיקוליו עמו. כעת, לקראת מושב החורף של הכנסת והאפשרות לחידוש החקיקה, קיים חשש ממשי, כי ההפיכה המשטרית – במתכונת כזו או אחרת שתבחר הקואליציה לקדם – תקבל ברגע האמת הכשר ציבורי מהאזרח מספר אחת", ציינו והוסיפו: "גם אם יבחר הנשיא הרצוג לשמור על 'ניטרליות', פירוש הדבר יהיה תמיכה הלכה למעשה בהפיכה".

הנשיא הרצוג בשיחה עם מפגינים (צילום :ללא)

לסיום, כתבו: "מכאן, שאם נבחרי הציבור המייצגים את הציבור הדמוקרטי לא יתעוררו בזמן, ולא יצאו באמירה ברורה נגד מעורבותו הפעילה של הנשיא לטובת הקואליציה ולטובת הכשרתה הציבורית של ההפיכה, אנחנו עלולים להתעורר בקרוב ולגלות כי הנשיא שמט את הקרקע מתחת לרגלי המחאה והעניק 'אור ירוק' לפגיעה בדמוקרטיה".