בכיר בממשלה התייחס היום (שישי) לתשובת היועמש"ית של הכנסת והממשלה לבג"ץ לקראת הדיון בבג"ץ על צמצום עילת הסבירות ואמר כי "תשובות הממשלה והכנסת שהוגשו היום לבית המשפט ברורות כשמש. הרשות המחוקקת והרשות המבצעת אומרות לרשות השופטת: אין לך סמכות להתערב בחוקי יסוד. אל תחרוג מסמכותך".

היועמ"שית מבהירה לבג"ץ: "צריך לפסול את ביטול עילת הסבירות"
ארגוני המחאה מאיימים: "חוששים מליל גלנט? עוד לא ראיתם כלום"

כאמור, מוקדם יותר היום היועצת המשפטית לכנסת, עו״ד שגית אפיק, הביעה את התנגדותה לפסילת החוק שמצמצם את עילת הסבירות לנבחרי ציבור.  אפיק מוסיפה באשר להתערבות בחוק יסוד: ״בהעדר מקור סמכות מפורש בחוק או בחוק-יסוד אין מקום לעריכת ביקורת שיפוטית על חקיקת יסוד אשר התקבלה על ידי הכנסת בכובעה כרשות מכוננת״. 

בדומה לכך, גם הממשלה התנגדה והעבירה תשובה חריפה לבג"ץ בה נכתב בין היתר כי "ממשלת ישראל סבורה שאין בכוחו של בית המשפט הנכבד לשים עצמו עליון על הריבון בישראל ולנכס לעצמו סמכות ביקורת על חוקי היסוד, שהם קודקודה של הפירמידה הנורמטיבית במערכת המשפט הישראלית. ממשלת ישראל סבורה כי הואיל ומדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית, הסמכות של מוסדו השלטון ומקורה נתונים לריבון, הלא הוא העם – אזרחי ישראל. אזרחי ישראל מיוצגים בכנסת, בדרך שנקבעה בחוק - יסוד ובחוק, ועל כן הסמכות ומקורה הם בכללים שקובעת הכנסת, בחוקי היסוד, ואין מעליהם דבר". 

בתגובה, העותרת המרכזית, התנועה לאיכות השלטון, מסרה: "תגובה מאכזבת מאוד של הכנסת, אבל, לצערנו הרב, גם צפויה מאוד. אנו סומכים על בית המשפט העליון שיאמר את דברו, יבטל את התיקון לחוק וישמור על הדמוקרטיה הישראלית".