שר הנגב והגליל יצחק וסרלאוף שוחח הבוקר (ראשון) בתכניתו של גדי נס ב-104.5FM רדיו צפון על ההפגנה מול ביתו במהלך סוף השבוע, ימים ספורים לאחר שעבר לדירה לחדשה. מפגין אחד נעצר כשהמשטרה הגיעה אל ביתו בשל שלט שתלה בסמוך.

שכנו של השר וסרלאוף עוכב; טענות קשות הופנו נגד המשטרה
לאחר הסערה שעוררה: שקמה ברסלר מגיבה לביקורות

לדבריו, "היו הפגנות בניגוד להנחיות של היועמ"ש, תמיד מזיזים את השער לפי הצרכים שלהם, אין פה משחק אמיתי אם מדברים על שינוי כללי המשחק. אנחנו חזקים. היינו ביחד בשבת, רקדנו, שרנו. שהם יצעקו", אמר. "היו קריאות שאנשים הגיעו עד החלון של הבית שלי, המשטרה עמדה שם ולא עשתה כלום. זה היה ביזיון מוחלט". 

עוד הוסיף על מעצרו של יואב אנדרמן, אדריכל תושב תל אביב שמתגורר בסמוך לוסרלאוף, ועוכב בחשד להדבקת שלטים באזור: "כל מי שאמר שאני קראתי לעצור אותו זה היה שקר מוחלט, בלי להיכנס לפרטי המקרה, אני נגד מעצרים בשבת, מבחינה עקרונית כשזה לא משהו דרמטי שיכול לגרום לסיכון ממש. אני לא מתערב, המשטרה לא שואלת אותי ולא מבקשת את אישורי ואת מי לעכב ואת מי לעצור. אני שר בממשלה, אני מגיש תלונות נגד מטרילים נגד אנשים שמסיתים". 

לשאלה האם הוא חושש לחייו השיב השר: "המשטרה לא מנהלת את האירוע הזה, הייתה פה הפקת לקחים של המשטרה לעניין, במשך תשע שעות מפגינים יכולים להגיע לטווח אפס לבית שלי, זה דבר שהוא מטריד. אנחנו משתדלים לשמור על אופטימיות, המציאות הזו הייתה בלתי נסבלת, ולך תדע אם אחד המפגינים היה מרים אבן לשבור את החלון. הייתה פה הפקת לקחים של המשטרה וגם של היחידה שמאבטחת אותי. אני בעד זכויות המחאה בגבולות החוק". 

באשר לטענות לאכיפה בררנית: "הבנתי את הכל שחור על גבי לבן. יתנו שופטי בג"ץ מענה לשאלה מדוע יש אכיפה בררנית, אם הם לא יגידו את זה אין מנוס. אין לי ציפיות. זה לא בית משפט גבוה לצדק, זה בית משפט לאנג'דה שלהם". 

בכל הנוגע לדברי מובילת המחאה שקמה ברסלר וההשוואה לנאצים, תקף: "אין להם אלוהים, לא מעניין אותם, הם מתנהגים בצורה הזויה מסביב לבית כנסת, וצועקים עם זמבורות ותופים. נראה אותם מגיעים למסגד או כנסייה, שמישהו יבוא ויגנה את הדבר הזה". 

על הדיונים הצפויים בעתירות נגד החוק לצמצום עילת הסבירות: "אנחנו נמצאים במשבר חוקתי מאז ההפיכה החוקתית של אהרון ברק, שהדמוקרטיה היא לא דמוקרטיה, שהכל נתון לבית המשפט, מאז הבחירות בישראל היא רק למראית עין ומה שלא מתאים לבית המשפט העליון נפסל. אנחנו מחוקקים חוק יסוד, ואני מוכן להתערב איתך שבג"ץ יפסול. אין לי שום ציפיות ממנו".