יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, תקף הערב (שני) בערוץ הטלגרם שלו את היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה. היועמ"שית, לדבריו "פשוט מתירה את דמם של חברי הקואליציה".

"שכחנו מהו רצון העם": רוטמן מפנה אצבע מאשימה ליועמ"שית
יאיר נתניהו יפצה את הצעירה שרמז כי ניהלה רומן עם גנץ - זה הסכום שישלם

לטענתו, התקיימו "עשרות תקיפות פיזיות אלימות של שרים וחברי כנסת ע״י בריונים אנרכיסטים בתשלום, ולא כתב אישום אחד. מעניין אם מפגיני ימין היו נוהגים ככה כלפי שופטי עליון, בני גנץ ולפיד, אהוד ברק או כלפי גלי עצמה, גם אז לא היו מוגשים כתבי אישום ולא היו עצורים".

אתמול תקף השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר את בהרב מיארה לאחר שביקשה לדחות את מתן תשובתה לבג"ץ בעניין העתירות נגד מינויו לשר. בן גביר טען כי היועמ"שית עדיין לא הגישה את תשובתה כדי להלך עליו אימים. "נדמה שהטיעונים הקלושים של 'מאמצים ממשיים', 'דיונים נוספים', 'חידוד סוגויות', 'היוועצות נוספת' ו'עומס כבד'- אינם אלא דרך להחזיק בגרונו ולהלך עליו אימים לאורך כהונתו כשר. ניסיון להלך אימים ורצון להותיר עתירה תלויה ועומדת נגדו ודאי אינם מצדיקים אי כיבוד החלטת בית המשפט ועיוות הדין בעניינו במשך למעלה מתשעה חודשים".

בשבוע שעבר תקף גורם בכיר במפלגת "הציונות הדתית" עמדת היועצת המשפטית לממשלה לפיה יש לבטל את חוק צמצום עילת הסבירות. "תגובתה הזויה ומופרכת, מניפסט פוליטי שאין בו שום מקור חוקי לפסילת חוק יסוד", אמר.

עוד הוסיף: "מעמדתה של היועמ"שית עולה שמדינת ישראל היא הדמוקרטיה היחידה בעולם, שכן רק בה בית המשפט פיתח את עילת הסבירות לכדי החלפת שיקול הדעת של הרשות המבצעת, וגם ישראל הפכה לדמוקרטיה רק בשלושים השנים האחרונות שבהם פותחה העילה".