בצל המחלוקות הפנימיות בין בכירי הממשלה, הקואליציה התכנסה הערב (רביעי) לערב גיבוש ולהרמת כוסית לקראת ראש השנה. ערב הגיבוש מתקיים במסעדרת "אנטריקוט" בירושלים, עליה הוחלט שחברי הכנסת החרדים הודיעו כי לא יגיעו למעמד, לאחר שתחילה הוא היה אמור להתקיים במסעדה אחרת, שאינה נמצאת בכשרות מהדרין. במהלך הערב,  אף הופיע הסטנדאפיסט גיא הוכמן בפני חברי הקואליציה. 

לאחר האולטימטום: נתניהו מבהיר - "לא עבר אף כלי נשק לרשות הפלסטינית"
אנטריקוט לנתניהו? הכירו את המסעדה שתארח את ערב הגיבוש של הקואליציה

אחת הבדיחות שעוררו זעם ברשתות החברתיות, הייתה כשבלהט המופע התייחס הוכמן לשר לביטחון לאומי ואמר שתחת נתניהו ״בן גביר עוד לא גנב אפילו סמל אחד״. כזכור, בן גביר הצעיר התפרסם כאשר ימים לפני רצח ראש הממשלה יצחק רבין ז״ל הצטלם כשהוא מחזיק בסמל מכונית הקאדילק הגנוב של רה״מ ואמר ״כמו שהגענו לסמל הזה, אנחנו יכולים להגיע גם לרבין״.

בנימין נתניהו נואם במהלך ערב הגיבוש  (צילום: ללא קרדיט)
בנימין נתניהו נואם במהלך ערב הגיבוש (צילום: ללא קרדיט)

הדיווח הפלסטיני על אישור ישראל לחמש את הרשות הפלסטינית מירדן, עורר מוקדם יותר סערה בממשלה. "אדוני ראש הממשלה, אם לא תתחייב בקולך שהפרסומים אודות העברת אמל"ח למחבלי הרשות הפלסטינית הם שגויים - יהיו לכך השלכות. אם בכוונתך לחתור לממשלת אוסלו 2, אנא עדכן את שריך ואת הציבור ונפעל בהתאם", תקף השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. 

עם זאת, ראש הממשלה בנימין נתניהו הכחיש את הדיווחים:  ״אין גבול ל'פייקניוז'. הנה העובדות - מאז שקמה הממשלה הזאת, היא לא העבירה אף כלי נשק, אפילו לא אחד לרשות הפלסטינית. מה שכן נעשה זה לממש החלטה שהתקבלה על ידי שר הביטחון דאז בני גנץ, בממשלת בנט-לפיד, בינואר 2022, להעביר מספר כלי רכב ממוגנים כדי להחליף כלי רכב ממוגנים אחרים שהתיישנו".

חברי הקואליציה בערב הגיבוש בירושלים  (צילום: ללא קרדיט)
חברי הקואליציה בערב הגיבוש בירושלים (צילום: ללא קרדיט)

"זה מה שנעשה. לא שריוניות, לא טנקים, לא קלצ'ניקובים, לא שום דבר. אז לפעמים גם הפייק ניוז לא ממוגן, וטוב שאנחנו מנקבים את השקר הזה", הוסיף.