ראש הממשלה בנימין נתניהו ימריא בשבוע הבא ביום ראשון לביקור מדיני בארצות הברית, לראשונה מאז ששב למשרד ראש הממשלה. במהלך ביקורו בסן פרנסיסקו בשבוע הבא צפוי רה"מ להיפגש עם אילון מאסק. 

לא משנאת ישראל: זו הסיבה שנתניהו עדיין לא הוזמן לבית הלבן | שלמה שמיר

לא ברור מהי מטרת הפגישה של נתניהו ומאסק, במידה וזו אכן תתקיים. עם זאת, מאסק טען כי הפגישה בנושא בינה מלאכותית וכי נקבעה מזמן, אולם לא ברור  מה יקרה בסופו של דבר, שכן בוושינגטון פוסט נרמז כי נושא הפגישה הוא דווקא האנטישמיות ב-x, שמשרדיה כאמור נמצאים בסן פרנסיסקו.

אפשרות נוספת היא, שמטרת הביקור קשורה לחברת X (טוויטר) שמשרדיה יושבים בסן פרנסיסקו שבקליפורניה, וייתכן כי מדובר ברמיזה מסוימת למאסק, לנוכח העלייה הגוברת באנטישמיות ברשת החברתית בבעלותו. תרחיש נוסף הוא פגישה הקשורה לתחום החלל, שכן משרדי חברת ספייס איקס נמצאים בלוס אנג'לס, גם היא בקליפורניה, ואחד משדות השיגור של החברה נמצא גם הוא במדינה.

ייתכן מאוד כי פגישה שזו עשויה להוביל בעתיד לשליחת אסטרונאוט שני מטעמה של מדינת ישראל, שכן סוכנות החלל האמריקאית (נאסא) היא זו שרוכשת למעשה את המושבים בחללית של ספייס איקס - כך ששילוב של אסטרונאוט ישראלי צריך לעבור דרכם. תרחיש נוסף הוא פגישה של השניים בנושא חברת טסלה, אם כי היא היחידה מהחברות הללו שמשרדיה אינה נמצאים בקליפורניה, בה על פי הדיווחים צפויה להתקיים הפגישה המדוברת.

משמעות שרצות ברשתות החברתיות  עולה תרחיש לפיו השניים ידונו על הקמת מפעל של החברה בדרום. במידה והדבר אכן ייצא לפועל, מדובר בהישג משמעותי, בין היתר מעצם העובדה שזהו המפעל הראשון שהחברה תקים במזרח התיכון. עם זאת, חשוב לזכור כי גם לאחר שיתקבלו האישורים הללו - מדובר בתהליך שעשוי לקחת זמן רב. בתגובה לשאלת מעריב בנושא הקמת מפעל במזרח התיכון או נוכחות גורמים בחברה בפגישה עם נתניהו נמסר מטסלה: "לא מתייחסים לנושא זה כעת".

את הביקור יחל נתניהו בסן פרנסיסקו ובאותו הערב ימריא לניו יורק. כזכור, בביקורו בניו יורק צפוי נתניהו להיפגש עם הנשיא אמריקאי ג'ו ביידן בשולי עצרת האו"ם. כמו כן, נאומו של ראש הממשלה בעצרת האו"ם תוכנן במקור ליום חמישי, אך נדחה ליום שישי. ביקורו של ראש הממשלה אמור לסיים מבחינתו סוג של "חרם" שעבר מאז שחזר לתפקיד מצד הממשל בארצות הברית.