סעודיה פרסמה הלילה (שני) הודעת גינוי חריפה נגד עליית היהודים להר הבית במהלך ראש השנה. "מדובר בפלישה של קיצונים למסגד אל-אקצא תחת הגנת כוחות הכיבוש הישראלי והפרת האמנות ו"התגרות ברגשות המוסלמים מסביב לעולם", נמסר מטעם משרד החוץ הסעודי.

"ספק בנוגע ליכולת לקבל ערבויות ביטחוניות בהסכם עם סעודיה"
הנגבי: "החלו מגעים עם הפלסטינים על הסכם נורמליזציה עם סעודיה"

עוד נכתב כי בריאד מטילים את האחריות על השלכות של עליית היהודים להר הבית על ישראל ודרשו מהקהילה הבינלאומית לפעול לסיום "ההסלמה של הכיבוש". הגינוי הסעודי, מצטרף לגינוי אמש של משרד החוץ הירדני שטען כי מדובר  ב"פלישה של קיצונים ובפרובוקציות שמהוות הפרה של הסטטוס קוו בהר הבית". 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

יהודים בהר הבית (צילום: מעיין ברבי/TPS)
יהודים בהר הבית (צילום: מעיין ברבי/TPS)

כזכור, אתמול דווח כי בתקשורת הסעודית כי גורם במשרד ראש הממשלה בירושלים הבהיר שסעודיה הודיעה לממשל האמריקאי להפסיק כל דיון הקשור לנורמליזציה עם ישראל. אותו גורם ציין כי ההתנגדות של ממשלת נתניהו לכל מחווה כלפי הפלסטינים, והיענות רה"מ לדרישותיהם של השרים בן גביר וסמוטריץ', אותם כינו בסעודיה "גורמי הימין הקיצוני", משמע שכל מהלך שיקרב את ישראל לפלסטינים טורפד, וכן גם מבחינת הסעודים.

בנוסף, דווח כי הבכיר הישראלי אישר כי ארה"ב הודיעה לישראל על החלטת סעודיה "להפסיק כל דיון עם האמריקאים בנוגע לנורמליזציה או נקיטת צעד כלשהו כלפי ישראל, ושההנהגה הישראלית מבולבלת בעניין".