ברשות הפלסטינית הגיבו הערב (שישי) לדבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעצרת האו"ם בה הבהיר בין היתר כי "אסור לתת להם וטו על הסכם השלום".

נאום נתניהו באו"ם עשוי להפוך למטען צד ביחסים עם סעודיה
הרמזים משרי מהממשלה והביקורת מהאופוזיציה: התגובות לנאום נתניהו

דובר לשכת הנשיאות הפלסטינית, נביל אבו רודינה, אמר בתגובה כי "לא יהיה שלום או יציבות באזור ללא שביעות רצונו של העם הפלסטיני. זוהי העמדה הרשמית שקבעה ההנהגה הפלשתינית וזו לא תוותר עליה, ומי שחושב אחרת - טועה.  השלום מתחיל בפלסטין, והיציבות מתחילה בכך שהעם הפלסטיני משיג את זכויותיו הלאומיות הלגיטימיות ומקים את מדינתו הפלסטינית העצמאית כשמזרח ירושלים היא בירתה. בלעדיה, אין שלום, אין ביטחון ואין יציבות".

מלשכתו של אבו מאזן נמסר כי "לא ייתכנו שלום או יציבות באזור בלי מילוי דרישותיו של העם הפלשתיני, בהתאם להחלטות האו"ם ויוזמת השלום הערבית. כזכור, אתמול אמר אבו מאזן באו"ם כי "מי שחושב ששלום יכול לקרות במזרח התיכון מבלי שהעם הפלסטיני יהנה מהזכויות שלו -  טועה".

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, אמר בריאיון לעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" כי "תהיה השפעה והשפעה ברורה לאור משקלה ומעמדה של סעודיה בעולם הערבי והאסלאמי. אנו קוראים לה להפסיק את שיחות הנורמליזציה, שכן הן לא יועילו לה ויפגעו בתדמיתה".

אבו מאזן, מוחמד בן סלמאן (צילום:  Saudi Press Agency/Handout via REUTERS)
אבו מאזן, מוחמד בן סלמאן (צילום: Saudi Press Agency/Handout via REUTERS)

דובר חמאס חמאס חאזם קאסם תקף בחריפות ומסר: "נתניהו הפגין בנאומו בריונות חסרת תקדים נגד העם הפלשתיני כתוצאה מהסכמי הנורמליזציה שנחתמו או אלה שנמצאים בהכנה. הכיבוש ימשיך לנצל את הנורמליזציה כדי להסלים את התוקפנות שלו על עמנו במטרה לחסל את הקיום הפלשתיני ולנסות ליישם את חלומות הימין הציוני על בסיס הנורמליזציה".

כאמור, נתניהו אמר על בימת האו"ם כי "אסור לנו לתת לפלסטינים וטו על הסכמי שלום, שלום עם מדינות ערב נוספות רק יחזקו את הסיכוי לשלום עם הפלסטינים. ב-2020 ניסינו גישה שונה, וכהרף עין הגענו לפרצת דרך, הגענו לארבעה הסכמים בשיתוף ארה"ב עם ארבעה מדינות שונות. הסכמי אברהם הביאו שינוי משמעותי, הם קירבו בין יהודים לערבים. הסכמי אברהם הם השחר לעידן חדש של שלום".

עוד הוסיף כי "ישראל יכולה להיות גשר לשלום ושגשוג בין היבשות. לפני מספר שנים עמדתי כאן עם טוש אדום כדי להראות את הקללה האיומה של איראן, אבל היום אני כאן עם אותו טוש כדי להראות לכם את הברכה של השלום. עכשיו כשמעגל השלום מתרחב אני מאמין שנוכל להגיע לשלום עם שכנינו הפלסטיניים, שלום יכול להיות רק עם הוא מתבסס על אמת, לא על שקרים. אבו מאזן מוכרח להפסיק להפיץ שקרים. אנטישמיות צריכה להידחות בכל מקום, במסדרונות האוניברסיטה ובמסדרונות האו"ם".