אחיו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ', טוביה סמוטריץ', תקף הבוקר (שלישי) בחריפות את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, לאחר שהשר צייץ ברשתות החברתיות על העימותים בעת תפילות יום הכיפורים בתל אביב, וקרא: "ראינו שונאים שמנסים לגרש את היהדות מהמרחב הציבורי. ישראל היא מדינה יהודית! ודמוקרטית. בחמישי הקרוב אקיים תפילת ערבית בכיכר, הציבור מוזמן". בין היתר, סמוטריץ' כינה את בן גביר: "פופוליסט עם אפס אחריות לאומית, ששום דבר מלבד האדרה עצמית לא מעניין אותו".

הקרב על כיכר דיזנגוף: התשובה של ראשי המחאה לבן גביר
המתקפה החדשה של טלי גוטליב: "לפטר מיד, לא ראוי לייצג את ישראל"
"משבר חברתי": סערת כיפור עשויה להוביל לחקיקה ייחודית בכנסת

בתגובה לציוץ של בן גביר בטוויטר, תקף טוביה סמוטריץ' את השר: "שוב שוב ושוב, בן גביר הוא הילד הדחוי של הכיתה שחזר יום אחד לשכונה בריון. פופוליסט עם אפס אחריות לאומית ששום דבר מלבד האדרה עצמית לא מעניין אותו. העלייה שלו לקדמת הבמה היא אולי התוצאה האסונית ביותר לחברה הישראלית של החרם על ביבי והשיבוש שהוא יצר בדמוקרטיה הישראלית".

בהמשך, הוסיף כתגובה לציוץ נוסף של השר כי "למפרע עוד יתברר כי הרווח הציבורי-חברתי מיום הכיפורים התשפ״ד היה כפול: תחילת הסוף גם של המחאה וגם של בן גביר".

אחיו של השר סמוטריץ' שיתף ציוץ נוסף בנושא, בו נכתב: "אנחנו מתבאסים על השמאל החילוני שלא מסוגל להתנער מהקיצונים ובמקום לצאת נגדם, נותן להם למשוך אותו לתהום. כדי לא להיות כאלה, נהיה ברורים: בן גביר, התוכנית שלך לתפילה המונית בחמישי בערב בכיכר בת"א מטומטמת, מזיקה ומחרחרת מריבה. היא ירידה לרמה של מחללי יו"כ. הלוואי שלא יבואו אליה אנשים".