יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ ושותפו ח"כ גדעון סער לא יתפלגו, אך מנגד בתקווה חדשה לא התחייבו לגנץ שהסכם הריצה המשותפת יימשך גם בבחירות הבאות. הם מצידם מוכנים לרוץ לבד כי הנישה של הימין הליברלי די פתוחה, יש ביקוש ואין הרבה שחקנים לעת עתה. המצב בליכוד יכול להיות שונה מהנוכחי, שכן יתכן שהליכוד יתפצל ויתכן שלא, זאת במידה ויו"ר המפלגה בנימין נתניהו לא ירוץ שוב בבחירות.

סער בביקורת מפתיעה כלפי לפיד: "תגובה מכוערת, הוסיף עוד קיסם למדורה"
לפיד חושף: זה התנאי שלי להקמת ממשלת אחדות | האזינו

מבחינתו של גדעון סער כל האופציות נשארות פתוחות בהתייחס לעתיד, אבל כעת לא מדברים על התפצלות כבר בעתיד הקרוב. מה שכן קורה הוא שבבחירות המוניציפליות תקווה חדשה ומפלגתו של גנץ מתמודדות בנפרד ובכמה אזורים אף מתחרות זו בזו.

בתוך כך, לפני מספר חודשים הסתובבו שמועות במערכת הפוליטית כי סער מנהל מגעים עם ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט להקמת רשימה משותפת. השניים הכחישו. גורמים בימין אומרים כי בנט עדיין נתפס כמי שהשתמש בקולות הימין לטובת הקמת ממשלת שמאל, תדמיתו בעייתית בקרב אנשי המחנה ולכן העתיד של הברית הזו לעת עתה לא מצטייר כמאוד אטרקטיבי מבחינת תקווה חדשה.

עם זאת, ישנן הערכות בקרב אנשי הסיעה ('המחנה הממלכתי') כי אופציית פיצול הכוחות עוד בכנסת המכהנת לא לגמרי לא ריאלית. על פי הערכות אלה, לא ייעשה שום צד עד שיסתיים האירוע של הרפורמה המשפטית, ולאחר מכן יבצעו הערכות מצב, ישקלו אופציות ויתקבלו החלטות.