לשכת ראש הממשלה פרסמה הערב (ראשון) הודעה חריגה ובה הכחישה כי ישנה מתיחות בין בנימין נתניהו לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. "כל ניסיון לסכסך בין ראש הממשלה לשר הבל״ם ולייחסו כביכול לגורמים מטעם ראש הממשלה, הוא שיקרי - ונעשה בכוונת מכוון. ראש הממשלה והשר בן גביר ימשיכו לעבוד בשיתוף פעולה מלא לטובת כל אזרחי ישראל", נמסר. 

רה"מ בביקורת על בן גביר: "להימנע ממה שלא יוסיף לרגיעה"
"מספיק עם התירוצים": הדיון המתוח בין נתניהו, בן גביר והיועמ"שית

עוד צוין כי בן גביר לא זומן לדיון הביטחוני מוקדם יותר היום עם שר הביטחון ובכירי מערכת הביטחון מאחר והוא התמקד באיראן וכלל לא עסק בסוגיות ביטחון פנים. 

הודעת לשכת רה"מ שבאה להפריך את התדרוכים הקודמים נגד בן גביר, המבקשת להבהיר כי אין כל סכסוך בין ראש הממשלה לבין השר לביטחון לאומי בפועל ממחישה את חילוקי הדעות בסביבת רה"מ ביחס לבן גביר. נתניהו בהחלט מעוניין בהצלחת יו"ר עוצמה יהודית - למען יציבות הממשלה והקואליציה.

מנגד, מספר מקורבים סבורים שבן גביר דוחף את הממשלה לקיצוניות ולאזורים לא רצויים , דורש שינויים מרחיקי לכת, על כן יש לחסום אותו בכל נקודה אפשרית. בן גביר עצמו שהיום לא מיהר להגיב למתקפות נגדו, ככל הנראה לא מרגיש מודר, לפחות לא בסוגיית הר הבית ומדיניות המשטרה בנושא.
 

כאמור, נתניהו קיים היום הערכת מצב ביטחונית לקראת חול המועד בהשתתפות שר הביטחון יואב גלנט ובכירי מערכת הביטחון. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לא הוזמן לישיבה. זו לא הפעם הראשונה שבן גביר ממודר מהערכות מצב ביטחוניות של ראש הממשלה. בשבועות האחרונים ראש הממשלה הפך החלטה של בן גביר בנוגע לצמצום הביקורים אצל האסירים הביטחוניים בבתי הכלא הישראליים. ההחלטה של בן גביר היתה מנוגדת לעמדת השב"ס, השב"כ ומערכת הביטחון, ונתניהו החליט להקפיא אותה עד אחרי החגים.