מבצע חרבות ברזל: ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב (שבת) שיחה עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, ועדכן אותו בהתפתחויות במערכה. מוקדם יותר, מזכיר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין מסר בהצהרה כי "הפנטגון יפעל כדי לגבות את צרכי ההגנה של ישראל".

ביקורת בדרום על שתיקת הממשלה: ״כולם נעלמו, איפה כל השרים הגיבורים עכשיו?״
"השלכות חמורות": מצרים וטורקיה במסר מאיים לחמאס

הבוקר, נהרגה אישה בת 70 מפגיעה ישירה במועצה אזורית גדרות לאחר שעשרות מטחי רקטות נורו מרצועת עזה לעבר גוש דן, אזור השרון, השפלה ודרום הארץ. במקביל, מחבלים חדרו מרצועת עזה ליישובים בעוטף, והתושבים התבקשו להסגר בבתיהם ולנעול את הדלתות. כוחות הביטחון מנהלים משעות הבוקר קרבות במוקדים שונים בעוטף עזה מול המחבלים שחדרו לשטח הארץ. מאז פתיחת מבצע חרבות ברזל נהרגו 40 ישראלים.

נתניהו אמר כי "אזרחי ישראל, אנחנו במלחמה, לא במבצע, לא בסבבים, במלחמה. הבוקר חמאס פתח במתקפת פתע רצחנית נגד ישראל ואזרחיה. משעות הבוקר המוקדמות כינסתי את ראשי מערכת הביטחון והנחיתי לטהר את היישובים ממחבלים. הפעולה הזו מתבצעת בשעות הללו. במקביל, הוריתי על גיוס מילואים נרחב. האויב ישלם מחיר שהוא לא ידע כמותו".

שר הביטחון יואב גלנט שוחח עם מזכיר ההגנה האמריקני אוסטין: ״כוחות צה״ל ומערכת הביטחון פועלים כעת להכרעת האויב והצלת אזרחינו וערוכים להרחיב ולהעמיק את הפעילות״. גלנט הודה למזכיר ההגנה ולממשל האמריקני על "עמידתה האיתנה של ארצות הברית לצידה של מדינת ישראל ונכונותה לסייע בכל שיידרש". שיחת הטלפון התקיימה לבקשתו של אוסטין.